Veelgestelde vragen over dubbele beveiliging

Om misbruik te voorkomen willen we zeker weten dat ú het bent die de creditcard gebruikt. Een wachtwoord alleen is niet meer veilig genoeg. Dus vragen wij om u tweemaal te identificeren (dubbele beveiliging) als u online betaalt: met uw wachtwoord en een code die u via uw mobiele telefoon krijgt. Meer weten? Bekijk hieronder de veelgestelde vragen over dubbele beveiliging.

Wat is dubbele beveiliging/tweestapsverificatie?

Dubbele beveiliging betekent dat u zich niet één maar tweemaal moet identificeren, zodat wij zeker weten dat ú het bent die de creditcard gebruikt. Dit doet u door bijvoorbeeld eerst een wachtwoord in te vullen en daarna een unieke code die u via de app of sms van ons krijgt. Bekijk voor meer uitleg de video:

 

Waarom moet ik mijn mobiele telefoonnummer en e-mailadres doorgeven?

Uw e-mailadres is nodig om u toegang te geven tot Mijn ICS, uw persoonlijke online omgeving. Hier kunt u uw gegevens veilig inzien en wijzigen. Binnenkort betaalt u bovendien ook online met een dubbele beveiliging. Naast uw wachtwoord vult u dan ook een eenmalige code in die u per sms ontvangt op uw mobiele telefoon of zelf in de app genereert. Daarvoor hebben wij dus uw mobiele telefoonnummer nodig. Bovendien zal binnenkort bij het activeren van Mijn ICS en ICS App zowel uw e-mailadres als mobiele telefoonnummer gevraagd worden.

Ik ontvang e-mails over dubbele beveiliging. Zijn dit phishing-berichten?

Lees meer over hoe u phishing kunt herkennen.

Waarom krijg ik een brief over dubbele beveiliging?

U bent van ons gewend dat wij nooit vragen om uw persoonlijke gegevens. Vanwege nieuwe regels voor het beveiligen van uw gegevens vragen wij nu echter wel uw e-mailadres en mobiele nummer. Deze nieuwe regels gelden niet alleen voor ons, maar ook voor andere partijen zoals banken, zorgverzekeraars en overheidsdiensten. ICS zal alleen persoonlijke gegevens vragen als u bent ingelogd, tenzij we geen e-mailadres hebben. Want dan kunt u Mijn ICS, uw persoonlijke online omgeving, niet activeren.

Waarom moet ik een ander nummer bellen dan het nummer op mijn creditcard?

Wij willen u graag zo snel mogelijk helpen met het doorgeven van uw gegevens. Daarom staat er een gespecialiseerd team voor u klaar. U bereikt ons team via 020 - 6 600 425. Twijfelt u aan de echtheid van dit nummer? Belt u dan met het nummer achterop uw creditcard of bekijk onze contactinformatie.

Naar welk nummer moet ik bellen om mijn e-mailadres door te geven?

U kunt uw e-mailadres doorgeven via telefoonnummer: 020 - 6 600 425.

Naar welk nummer moet ik bellen om mijn mobiele nummer door te geven?

Indien u reeds toegang heeft tot Mijn ICS, uw persoonlijke online omgeving, of deze zelf kunt activeren dient u uw mobiele telefoonnummer daar aan te vullen of te wijzigen. Lukt dat niet? Bel dan tijdens kantooruren naar: 020 - 6 600 425.

Moet ik het mobiele telefoonnummer en e-mailadres voor al mijn creditcards doorgeven, inclusief mijn Extra card?

Ja graag. Het is van belang dat wij van al uw producten de juiste gegevens hebben, dus ook uw extra Cards. Dan kunt u binnenkort gebruik maken van dubbele beveiliging. Als u al toegang heeft tot Mijn ICS dan kunt u hier uw persoonlijke gegevens aanvullen en/of controleren. Het mobiele telefoonnummer van de Extra Card-houder is van belang omdat als hij of zij een online aankoop doet en ICS geen mobiel nummer heeft, de verificatiecode niet verstuurd kan worden. U mag ook het mobiele nummer van de Hoofd Card-houder doorgeven. Let op: het is dan de Hoofd Card-Houder die alle verificatiecodes ontvangt.

Ik wil/kan geen mobiel telefoonnummer doorgeven.

Vanwege nieuwe wet- en regelgeving voor het beveiligen van uw gegevens en het doen van veiligere transacties, vragen wij u uw e-mailadres en mobiele nummer door te geven. Deze nieuwe regels gelden niet alleen voor ons, maar ook voor andere partijen zoals banken, zorgverzekeraars en overheidsdiensten. Ook het mobiele nummer voor de Extra Card-houder is van belang om door te geven. Indien deze bij ons onbekend is, kunnen we bij een online betaling van de Extra Card-houder geen verificatiecode sturen. U mag ook het mobiele telefoonnummer van de Hoofd Card-houder doorgeven. Let op: het is dan de Hoofd Card-Houder die alle verificatiecodes ontvangt.

Kan ik ook een vast telefoonnummer doorgeven voor de dubbele beveiliging?

Voor de dubbele beveiliging sturen wij u een sms-code die u nodig heeft voor de verificatie. De dubbele beveiliging werkt dus alleen met een mobiel nummer. U kunt daarom helaas geen vast telefoonnummer doorgeven.

Ik gebruik een buitenlands mobiel nummer. Mag ik dit gebruiken voor de dubbele beveiliging?

Als u een buitenlands mobiel nummer wilt doorgeven voor de dubbele beveiliging, kunt u eerst twee nullen invoeren voor u de landcode invoert. U krijgt dan vanzelf de gelegenheid om meer dan 10 cijfers in te voeren. Bijvoorbeeld: 0031 6 123 456 789.

Wat is Mijn ICS?

U leest hier alles over Mijn ICS.

Welke manieren van online betalen zijn er?

U vindt hier alle manieren van online betalen.

Wat wordt er bedoeld met ‘online secure’ betalingen?

Lees hier meer over 'online secure' betalen met uw Card.

Hoe kan ik de app downloaden?

Via de app kunt u eenvoudig een verificatiecode genereren. Lees hier hoe u de app kunt downloaden.

Ik wil graag de papieren rekening blijven ontvangen. Kan dit wel als ik mijn e-mailadres doorgeef?

U kunt uw rekeningoverzichten gewoon per post blijven ontvangen. Wilt u dit dan wel telefonisch doorgeven via: 020 - 6 600 425?