Persoonlijk Aanbod ontvangen
Heeft u vragen over de brief met Persoonlijk Aanbod die u heeft ontvangen? Hieronder vindt u de antwoord op uw vragen.
- Wat is een Persoonlijk Aanbod?
In uw Persoonlijk Aanbod staat welke vergoeding we u aanbieden en hoe we die hebben berekend. Ook vindt u er uitgebreide informatie over de voorwaarden en afspraken die bij de vergoeding horen. Het is een officiële afspraak tussen u en ICS, geschreven volgens de regels van de wet. Deze tekst is soms ingewikkeld. We raden u aan om de tekst rustig te lezen. Als u wilt, kunt u het Persoonlijk Aanbod met een juridisch adviseur bespreken.
Accepteren of weigeren
- Ik heb het Persoonlijk Aanbod ondertekend en opgestuurd. Kan ik nog terug?
Ja, dat kan binnen 14 dagen nadat u uw Persoonlijk Aanbod heeft geaccepteerd. Heeft u uw Persoonlijk Aanbod geaccepteerd, maar wilt u het toch weigeren? Bel ons dan op 020 - 6 600 969. We helpen u graag.
- Ik heb of had het Doorlopend Krediet of de Gespreid Betalen Faciliteit samen met mijn (ex-)partner. Hoe kunnen we het accepteren?
-
Als u het Persoonlijk Aanbod wilt accepteren, moet u dit meestal allebei doen. Als dat zo is, is het Persoonlijk Aanbod aan u beiden gericht. Bij het adres en in de aanhef staan dan uw naam en die van uw (ex-)partner.
-
Heeft u een Persoonlijk Aanbod ontvangen dat aan u en uw (ex-)partner gericht is? Dan is dat de enige versie van het Persoonlijk Aanbod. We vragen u om zelf contact op te nemen met uw (ex-)partner voor ondertekening van het Persoonlijk aanbod. Pas als u allebei het Persoonlijk Aanbod heeft geaccepteerd, ontvangt u de vergoeding.
-
- Mijn (ex-)partner wil het Persoonlijk Aanbod niet accepteren, maar ik wel. Wat nu?
Dat is een lastige situatie. Staan uw naam en die van uw partner op de brief bij het Persoonlijk Aanbod? Dan is de enige manier om het Persoonlijk Aanbod te accepteren, dat u allebei ondertekent. De vergoeding kunnen we helaas niet splitsen.
- Ik heb het Persoonlijk Aanbod (nogmaals) ondertekend teruggestuurd. Wanneer krijg ik een reactie?
Binnen drie weken ontvangt u een brief waarin wij bevestigen dat u uw Persoonlijk Aanbod heeft geaccepteerd.
- Ik ben de antwoordenvelop kwijt. Wat nu?
U kunt een andere envelop gebruiken waarin de documenten passen en deze opsturen aan:
ICS
Antwoordnummer 1110
1110 VB DiemenEen postzegel is niet nodig.
- Van welk identiteitsbewijs kan ik een kopie opsturen?
Als u uw Persoonlijk Aanbod wilt accepteren, stuurt u een kopie mee van een van de volgende identiteitsbewijzen:
-
Geldig Nederlands rijbewijs
-
Geldige Europese identiteitskaart
-
Geldig paspoort wereldwijd (dit hoeft geen Nederlands paspoort te zijn)
Zorg dat uw identiteitsbewijs geldig is op het moment dat u uw Persoonlijk Aanbod aan ons terugstuurt. Tip! Gebruik de KopieID-app van de Rijksoverheid om een veilige kopie van uw identiteitsbewijs te maken en printen.
-
- In de brief waarin ICS bevestigt dat ik het Persoonlijk Aanbod heb geaccepteerd, staat een onjuist bankrekeningnummer. Wat nu?
Bel ons op 020 – 6 600 969. We helpen u graag van maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.30 uur.
De vergoeding
- Wat is het verschil tussen een vergoeding en compensatiebedrag?
In het Persoonlijk Aanbod noemen we de vergoeding die we u aanbieden, het compensatiebedrag. De ‘vergoeding’ en ‘compensatiebedrag’ zijn dus hetzelfde; het compensatiebedrag is de vergoeding en andersom.
- Hoe wordt de vergoeding berekend?
Voor uw Doorlopend Krediet of Gespreid Betalen Faciliteit betaalt, of betaalde, u elke maand rente. Met de Consumentenbond hebben we vastgesteld dat we bij een deel van onze klanten een periode een andere rente hebben berekend dan we hadden moeten doen. Daarom hebben we opnieuw berekend hoeveel rente u vanaf 2001 had moeten betalen. De vergoeding, oftewel het compensatiebedrag, is het verschil tussen de rente die u heeft betaald en die u had moeten betalen.
De voorwaarden
- Waarom vraagt ICS finale kwijting?
We willen graag duidelijkheid over de afspraken die we met u maken. Door elkaar finale kwijting te verlenen, hebben we allebei zekerheid over de vergoeding die u krijgt. Ook voorkomen we een juridisch conflict over de variabele rente die u in het verleden betaald heeft.
- Wat is finale kwijting?
‘Finale kwijting’ betekent dat u, nadat u uw Persoonlijk Aanbod heeft geaccepteerd, geen klacht of claim meer kunt indienen tegen ICS over de variabele rente op uw Doorlopend Krediet of Gespreid Betalen Faciliteit. U kunt daarna dus geen hogere vergoeding vragen dan we u bieden. Ook niet als uit een uitspraak van een rechter of geschillencommissie zou blijken dat andere mensen in uw situatie wel een hogere vergoeding krijgen. Bijvoorbeeld in een collectieve of individuele procedure tegen ABN AMRO of ICS. Voor ICS geldt ook finale kwijting. We kunnen uw Persoonlijk Aanbod niet annuleren, uw compensatiebedrag verlagen of er een rechtszaak over beginnen.
Overig
- Wat gebeurt er met mijn gegevens?
We gaan zorgvuldig om met uw gegevens, volgens de regels van ons Privacy Statement.
- Ik heb vragen over mijn Persoonlijk Aanbod, of ik ben het er niet mee eens. Wat kan ik doen?
Vindt u dat de compensatieregeling voor uw situatie niet klopt en voelt u zich hierdoor benadeeld? Of twijfelt u of er voldoende rekening is gehouden met bijzondere kenmerken van uw contract of persoonlijke situatie? Bel ons dan op 020 - 6 600 969. We bespreken graag uw situatie om te kijken of we tot een passende oplossing kunnen komen.
Staat het antwoord op uw vraag er niet bij?
Bekijk ook onze pagina over de compensatieregeling en het Persoonlijk Aanbod. Of bel ons op 020 - 6 600 969. U kunt ons bereiken van maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.30 uur. We helpen u graag.