-
- Waarom een vergoeding
-
Het Kifid oordeelde in 2021 dat ABN AMRO bij de berekening van de variabele rente op doorlopende kredieten de marktrente onvoldoende heeft gevolgd. ABN AMRO en de Consumentenbond hebben hiervoor een compensatieregeling afgesproken. Zodat klanten een vergoeding krijgen voor te veel betaalde rente. ICS is een dochteronderneming van ABN AMRO en valt onder deze regeling.
-
- Voor wie
-
U ontvangt automatisch een Persoonlijk Aanbod voor een vergoeding als het volgende voor u geldt:
• U heeft, of had, na 2001 een Doorlopend Krediet van ICS met variabele rente
• Uit onze berekening blijkt dat u te veel rente heeft betaald en een vergoeding van € 50,- of meer moet ontvangen
• U bent nog klant bij ICS
Persoonlijk Aanbod - Vergoeding voor te veel betaalde rente
Heeft u bij ons een Doorlopend Krediet, of had u dit in het verleden? Dan heeft u mogelijk een periode te veel rente betaald. Als dat zo is, bieden we u hiervoor een vergoeding aan. Op deze pagina vindt u meer informatie.
Wanneer ontvangt u een Persoonlijk Aanbod?
-
- Als u nu nog een Doorlopend Krediet of een ander product bij ICS heeft
-
• De komende periode berekenen we voor u of u te veel rente betaald heeft. En welke vergoeding u moet ontvangen
• Blijkt hieruit dat u een vergoeding van € 50,- of meer krijgt? Dan ontvangt u voor het einde van 2022 een brief met uw Persoonlijk Aanbod. Hierin staat de vergoeding die we u aanbieden en welke afspraken en voorwaarden hiervoor gelden
• Blijkt hieruit dat u geen vergoeding, of een vergoeding kleiner dan € 50,- zou moeten krijgen? Dan ontvangt u geen Persoonlijk Aanbod.
-
- Als u nu geen klant meer bij ons bent
-
Heeft u in het verleden een Doorlopend Krediet bij ons gehad, maar heeft u nu helemaal geen producten meer bij ICS? En verwacht u dat u na 2001 te veel rente heeft betaald voor uw Doorlopend Krediet? Dan vragen we u vriendelijk om uw Persoonlijk Aanbod bij ons aan te vragen. U ontvangt dit niet automatisch. Dat kan vanaf juni 2022 met het formulier dat u dan op deze plek vindt. Daarna berekenen we voor u of u te veel rente betaald heeft en of u een vergoeding ontvangt.

Persoonlijk Aanbod ontvangen?
Heeft u vragen over het Persoonlijk Aanbod dat u heeft ontvangen?
Bekijk de antwoorden op veelgestelde vragen.
-
-
Meer informatie
-
- Ontvang ik een Persoonlijk Aanbod?
U ontvangt een Persoonlijk Aanbod als het volgende voor u geldt:
- U heeft, of had, na 2001 een Doorlopend Krediet van International Card Services (ICS) met variabele rente
- U heeft hiervoor te veel rente betaald
- U bent nog klant bij ICS
Denkt u dat u een Persoonlijk Aanbod zou moeten ontvangen, maar heeft u begin oktober 2022 nog geen brief gehad? Bel ons dan op 020 - 6 600 969. U kunt ons bereiken van maandag tot en met vrijdag van 08.20 – 17.30 uur. We helpen u graag.
Bent u klant van ABN AMRO? Dan geldt de uitleg op de website van ABN AMRO voor u.
- Krijg ik een Persoonlijk Aanbod voor mijn Gespreid Betalen Faciliteit?
Nee, de compensatieregeling is bij ICS alleen voor het Doorlopend Krediet en geldt niet voor de Gespreid Betalen Faciliteit. U ontvangt daarvoor dus geen Persoonlijk Aanbod.
- Ik heb nog niets gehoord. Wanneer ontvang ik mijn Persoonlijk Aanbod?
We voeren de compensatieregeling in stappen uit. Voor degenen die nog klant bij ons zijn, doen we dat in de periode van maart 2022 tot en eind 2022. Bent u klant bij ons, denkt u dat u een Persoonlijk Aanbod zou moeten ontvangen, maar heeft u eind 2022 nog geen brief gehad? Bel ons dan op 020 - 6 600 969. U kunt ons bereiken van maandag tot en met vrijdag van 08.20 – 17.30 uur. We helpen u graag.
Bent u geen klant meer bij ons? Dan kunt u zich vanaf juni 2022 aanmelden voor de compensatieregeling via het formulier dat u vanaf dat moment op deze plek vindt. Daarna beoordelen we of we u een Persoonlijk Aanbod kunnen sturen. Als dat zo is, ontvangt u dit uiterlijk eind 2023.
- Ik heb of had het Doorlopend Krediet samen met mij (ex-)partner. Wie ontvangt het Persoonlijk Aanbod?
Het Persoonlijk Aanbod sturen we op naar het adres dat bij ons bekend is, aan de personen op wiens naam het Doorlopend Krediet staat of stond. Is dat op naam van twee personen, dan staan er twee personen in de aanhef. Bij het adres en in de aanhef staan dan uw naam en die van uw (ex-)partner. Als u het Persoonlijk Aanbod wilt accepteren, moet u het allebei ondertekenen.
- Mijn partner met wie ik samen het Doorlopend Krediet had, is overleden. Ontvang ik een Persoonlijk Aanbod?
Als u het overlijden al heeft doorgeven aan ICS, en u bent nog klant bij ons, ontvangt u automatisch een Persoonlijk Aanbod als u meer dan € 50,- te veel aan rente heeft betaald. Staat of stond het Doorlopend Krediet op naam van de erfgenaam, bewindvoerder of executeur (persoon die erfenis regelt) van uw overleden partner? Dan ziet u dat terug op het Persoonlijk Aanbod.
Bent u geen klant meer bij ons en denkt u dat u een vergoeding zou moeten krijgen? U kunt ons vanaf juni 2022 vragen om een Persoonlijk Aanbod. U vindt dan op deze plek een formulier dat u daarvoor kunt gebruiken.
Had uw partner het Doorlopend Krediet zonder u? Mogelijk kunt u dan een vergoeding ontvangen. Dat kan alleen als het overlijden bij ons gemeld is en als u zijn of haar erfgenaam bent. Bent u zelf de erfgenaam, geen klant meer bij ons en denkt u dat u een vergoeding zou moeten krijgen? U kunt ons vanaf juni 2022 vragen om een Persoonlijk Aanbod. U vindt dan op deze plek een formulier dat u daarvoor kunt gebruiken.
Is het overlijden nog niet bekend bij ons? Dan kunt u het overlijden nu nog aan ons doorgeven. We vragen u dan om een aantal documenten.
- Ik ben geen klant meer bij ICS. Ontvang ik dan ook een Persoonlijk Aanbod?
U kunt zich vanaf juni 2022 aanmelden voor de compensatieregeling via het formulier dat u vanaf dat moment op deze plek vindt. Daarna beoordelen we of we u een Persoonlijk Aanbod kunnen sturen.
- Waarom betaalt ICS alleen vergoedingen van € 50,- of meer?
Als uit onze berekening een vergoeding komt van minder dan € 50,-, dan heeft u in sommige maanden te veel rente betaald en in sommige maanden te weinig. In overleg met de Consumentenbond hebben we besloten dat we compensatiebedragen lager dan € 50,- niet hoeven te betalen.
- Ik heb een herinnering gehad over een Persoonlijk Aanbod, maar ik heb niets ontvangen. Wat nu?
Heeft u een e-mail of sms ontvangen over een Persoonlijk Aanbod, maar heeft u geen brief met Persoonlijk Aanbod ontvangen? Bel ons op 020 – 6 600 969. U kunt ons bereiken van maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.30 uur. We helpen u graag.
Staat het antwoord op uw vraag er niet bij?
Bekijk ook onze pagina over de compensatieregeling en antwoorden op veelgestelde vragen over de brief met Persoonlijk Aanbod. Of bel ons op 020 - 6 600 969. U kunt ons bereiken van maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.30 uur. We helpen u graag.