
Welke kleur Card kies jij?
Je kan kiezen tussen een blauwe, oranje of groene creditcard. GO GO GO!
Je geeft alleen uit wat je daadwerkelijk hebt te besteden
De ICS GO Card staat voor alle gemakken, net als bij de reguliere creditcards. Zo kun je met deze creditcard een auto huren en een hotelkamer reserveren. Ben je 18 jaar of ouder en kom je (nog) niet in aanmerking voor een reguliere creditcard? Dan is de ICS GO Card een uitkomst. Er is geen inkomenseis en wij doen voor deze creditcard geen BKR-toetsing. Bij deze creditcard geldt: eerst geld op je Card storten voordat je hem kan gebruiken.
Je kan kiezen tussen een blauwe, oranje of groene creditcard. GO GO GO!
Welke kleur creditcard je ook het mooist vindt: de spelregels zijn hetzelfde. Of het nu gaat over saldo op de Card storten, inloggen op de ICS Creditcard app of informatie over de betalingskosten. Wij helpen je graag met het maken van deze eerste stappen. En daarna: GO!
Een ICS GO Card aanvragen kan als je:
Voordat je gebruik kan maken van je ICS GO Card stort je eerst geld op de Card. Dit kan op twee manieren:
Het maximale saldo dat op je Card kan staan is € 10.000
Kijk voor meer informatie bij: Geld overmaken, opnemen en terugboeken.
Nadat je voldoende saldo op jouw Card hebt gestort kun je de Card gebruiken. Dit kan op veel verschillende plekken, zoals onder andere:
Met de ICS GO Card heb je voordelen in handen die geen ander betaalmiddel heeft. Zo heb je met de Card meer betaalgemak, overzicht, zekerheid en meer voordeel. Wat zijn nou de precieze voordelen? Hieronder een kort overzicht.
Aflevergarantie
Het kan wel eens gebeuren dat een artikel wat je hebt gekocht niet wordt geleverd. Daarvoor is er de Aflevergarantie: wij draaien de betaling terug en jij hoeft niets te betalen. Meer informatie hierover lees je in de Algemene voorwaarden.
Aankoopverzekering
Vrijwel alles dat je met je Card koopt is maximaal 180 dagen verzekerd tegen verlies, diefstal en beschadiging. Meer informatie hierover lees je in de Algemene voorwaarden.
Wereldwijd betaalgemak
Met je Card betaal je snel, gemakkelijk en veilig. Waar je ook bent, overal ter wereld.
Fraudepreventie
ICS houdt dag en nacht de betalingen bij die met jouw Card worden gedaan. Als wij serieuze vermoedens hebben dat er iets verdachts gebeurt, dan nemen wij onmiddellijk contact met je op.
24/7 Service
ICS is 7 dagen per week, 24 uur per dag, telefonisch bereikbaar voor spoedeisende vragen. Een geruststellend idee als je jouw Card bent kwijtgeraakt. Voor minder urgente vragen kun je terecht op onze website.
De kosten voor de ICS GO Card bedragen eenmalig € 65. Na het aanvragen van je Card ontvang je een e-mail met een iDEAL betaallink voor het betalen van de Card-bijdrage. De Card-bijdrage moet binnen 4 dagen na het aanvragen van de Card betaald worden. Heb je de Card-bijdrage binnen 4 dagen betaald? Dan gaan wij voor je aan de slag en ontvang je binnen 3 tot 5 werkdagen jouw Card in de door jou gekozen kleur.
Let op! De Card-bijdrage moet binnen 4 dagen na het aanvragen van de Card betaald worden. De iDEAL betaallink is daarom slechts 4 dagen geldig na ontvangst van de e-mail. Is het niet gelukt om binnen deze 4 dagen de Card-bijdrage te betalen, dan sluiten wij je aanvraag. Wil je nog wel graag een ICS GO Card? Dan kun je deze opnieuw aanvragen.
In de e-mail die je hebt ontvangen na het succesvol betalen van de Card-bijdrage, staat tot wanneer jouw ICS GO Card geldig is. In totaal is dit 3 jaar. Wanneer jouw Card bijna verloopt sturen wij je een herinnering. Je hebt dan voldoende tijd om een nieuwe Card aan te vragen. Want wanneer de Card is verlopen ontvang je niet automatisch een nieuwe.
Let op! Op de creditcard staat een ‘Valid thru’ datum. Deze datum is niet altijd juist. Dit kan te maken hebben met de verwerkingstijd tussen betaling van de Card-bijdrage en het aanmaken van jouw Card. Voor de juiste geldigheidsduur van jouw Card verwijzen wij je naar de e-mail die je hebt ontvangen na het succesvol betalen van de Card-bijdrage.
Bij elk product of abonnement dat je koopt zijn aandachtspunten waar je van op de hoogte moet zijn. Wij noemen dit de spelregels. De ICS GO Card is een financieel product met een aantal belangrijke spelregels. Zo zijn er de kosten die het gebruik van de creditcard met zich meebrengt en wat te doen als je een negatief saldo hebt.
Bekijk je deze pagina met je mobiel? Dan zijn de afbeeldingen beter leesbaar als je de mobiel op zijn kant draait.
Zonder saldo kun je de Card niet gebruiken. Het is dan ook niet mogelijk om een negatief saldo te hebben op de Card. Maar er zijn uitzonderingen. In enkele gevallen kan een negatief saldo wel:
Dit kun je doen om een negatief saldo te voorkomen: Check je saldo regelmatig. Zorg dat er voldoende saldo op de Card staat. Ook als je een auto gaat huren of een hotelreservering doet waarbij je niet direct geld nodig hebt. Zorg voor die buffer, zodat er genoeg bestedingsruimte is voor de kosten die achteraf in rekening kunnen worden gebracht.
We gaan ervan uit dat je er alles aan doet om een negatief saldo te voorkomen. Maar het kan natuurlijk gebeuren. Weet wel dat bij een negatief saldo je Card wordt geblokkeerd. Zolang het saldo negatief is, kan je de Card niet gebruiken.
Voor meer informatie over de gevolgen van een negatief saldo, zie de Algemene Voorwaarden.
Bekijk je deze pagina met je mobiel? Dan zijn de afbeeldingen beter leesbaar als je de mobiel op zijn kant draait.
Bekijk je deze pagina met je mobiel? Dan zijn de afbeeldingen beter leesbaar als je de mobiel op zijn kant draait.
Je kunt alle financiële zaken rondom je Card zelf online regelen. Dit kan via de website bij Mijn ICS en via de ICS Creditcard app die je kunt downloaden op je smartphone of tablet.
Met Mijn ICS regel je al je Card-zaken makkelijk online. 24 uur per dag, 7 dagen per week. Bij Mijn ICS kun je onder andere:
Altijd en overal toegang tot je financiën met de ICS Creditcard app. Je kunt de app gratis downloaden* op je smartphone of tablet. Met de app heb je altijd een duidelijk overzicht van de door ICS verwerkte transacties. Ook zie je direct wat je nog kunt besteden.
*De app is beschikbaar voor Card-houders op iOS en Android.
Card Alerts is een extra service van ICS. Card Alerts zijn berichten die je via SMS of per e-mail ontvangt. De alerts zijn bijvoorbeeld: betalingsherinneringen, online aankopen, bereik van limiet en als betalingen zijn ontvangen. Zo hoef je niet alles meer in de gaten te houden, daar helpen we je mee! Er zijn gratis en betaalde alerts waar je voor kunt kiezen:
Betaling ontvangen (via mail)
Met deze Alert weet je precies wanneer je rekening door ICS is bijgewerkt. Hierdoor heb je beter inzicht in de bestedingsruimte van jouw Card.
Hoog bedrag
Bij een hoge uitgave of grote contant geldopname ontvang je een Alert. Je kunt zelf de hoogte bepalen waarbij je een Card Alert ontvangt. Zo houd je makkelijk zicht op de uitgaven met de Card.
Online besteding
Deze Alert ontvang je bij een online besteding. Je kunt zelf de hoogte van het bedrag aangeven waarbij een Alert wordt verzonden.
De abonnementskosten voor de betaalde Alerts bedragen € 0,50 per maand. Je betaalt dus maximaal € 6 per jaar, ongeacht het aantal Alerts dat je kiest en het aantal berichten dat je ontvangt. De abonnementskosten worden na 12 maanden automatisch via uw Card verrekend. Je kunt een gratis of betaalde Alert aanvragen via Mijn ICS.
Je kan altijd geld op je ICS GO Card storten. Dit kan snel en gemakkelijk via Mijn ICS of de ICS Creditcard app. Het geld staat dan vrijwel gelijk op de Card. Je kan ook geld op de Card storten via online bankieren. Gebruik dan voor het overmaken van geld onderstaand rekeningnummer van ICS:
Vermeld ook altijd in de omschrijving jouw ICS-klantnummer. Dit nummer vind je in Mijn ICS, de ICS Creditcard app en op je rekeningoverzicht.
Let op! Kies je voor online bankieren? Het kan 5 à 7 werkdagen duren voordat het geld op je Card staat.
Je kan met je ICS GO Card geld opnemen bij geldautomaten met het logo van Visa. Hiervoor heb je de pincode nodig.
Wil je geld overmaken van je Card naar je privé bankrekening? Dit kun je regelen via Mijn ICS. Let op! Het bedrag dat je overboekt, wordt dubbel gereserveerd op je saldo. Deze dubbele reservering vervalt de volgende dag in de nachtverwerking. Op jouw rekeningoverzicht vind je dan alleen het daadwerkelijk overgeboekte bedrag terug.
Aan het overmaken, opnemen en terugboeken van geld zijn kosten verbonden. Zie: Let's talk about money!
Met je Card kun je wereldwijd makkelijk en veilig betalen. Overal waar je het logo van Visa ziet, kun je terecht. Bij betalingen en geldopnames met je Card wordt gevraagd je pincode in te voeren. Het is dus belangrijk dat je jouw pincode onthoudt.
Zorg dat je:
Weet dat medewerkers van ICS nooit vragen om je creditcard op te sturen naar een willekeurig adres in Nederland. Niet via sms, e-mail, telefoon of op een andere manier. Ook vragen wij nooit naar je:
Heb je het vermoeden dat er een frauduleuze transactie heeft plaatsgevonden met jouw Card? Neem dan direct contact met ons op om je Card te blokkeren. Wij zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar.
Ben je je Card verloren of is hij gestolen? Geef dit dan zo snel mogelijk door aan de afdeling Verlies & Diefstal +31 (0)20 - 6 600 611 en bij de politie. Je Card wordt direct geblokkeerd. Deze afdeling is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar, ook vanuit het buitenland. Geen zorgen, het saldo dat nog op je Card staat verlies je niet. Dit wordt overgezet op je nieuwe Card. Mocht het nodig zijn dan ontvang je, binnen enkele dagen, een vervangende Card.
Wil je een betaling van je Card ongedaan maken? Is er een bedrag dubbel afgeschreven? Heb je de aankoop niet ontvangen? Bij verschillende situaties kun je dit bedrag bij ons betwisten.
Eerst contact opnemen met de verkoper, daarna betwisten
Voordat je overgaat tot het betwisten van een bedrag, vragen we je eerst contact op te nemen met de verkoper. Lukt het jullie niet om samen tot een oplossing te komen? Dan kun je gebruik maken van het betwistingsformulier.
En hoe gaat het dan verder?
Let op! Heb je het vermoeden dat er een frauduleuze transactie heeft plaatsgevonden meld dit dan niet via het betwistingsformulier maar direct via de Servicedesk.
Heb je een aankoop gedaan met de Card en is het product beschadigd? Of is je aankoop niet geleverd? Neem dan contact op met ICS Servicedesk. Soms geldt er een eigen risico, hierover lees je meer in de Algemene Voorwaarden van de verzekering.
Jouw ICS GO Card wordt je aangeboden door International Card Services BV (ICS). Wij wijzen je er nadrukkelijk op dat ICS geen adviezen verstrekt. De door ICS geboden informatie is ook niet bedoeld als vervanging van deskundig advies.
ICS heeft een bankvergunning van De Nederlandsche Bank (DNB). Ook heeft ICS vergunningen van de Autoriteit Financiële Markten (AFM) onder andere om op te treden als bemiddelaar voor verzekeringen. ICS is geregistreerd in het register van DNB en AFM waarbij alle vergunningen zijn opgenomen.
ICS beschikt over een interne klachtenprocedure. Je kunt een klacht indienen per e-mail: klachten@icscards.nl. Indien onverhoopt je klacht niet naar tevredenheid wordt opgelost, dan kun je terecht bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (www.kifid.nl) of bij een bevoegde rechter.
Het opzeggen van de ICS GO Card is niet nodig. Deze Card heeft namelijk een geldigheid van 3 jaar. Na deze 3 jaar verloopt de Card automatisch en is hij niet meer bruikbaar. Wil je de Card niet meer gebruiken, maar is hij nog wel geldig? Dan adviseren wij je het saldo, dat je nog op de Card hebt staan, terug te storten naar je eigen bankrekening. Knip de Card door midden. Let op! Knip dwars door de chip heen. Zo voorkom je oneigenlijk gebruik van je Card. Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om de Card te bewaren. Wie weet komt hij toch nog van pas binnen die drie jaar.
Geld terug binnen 14 dagen
Heb je een ICS GO Card gekocht en zeg je hem op binnen 14 dagen*? Dan krijg je de eenmalige Card-bijdrage van € 65 teruggestort op je rekening. Is je saldo negatief als je de Card opzegt? Dan moet je dit bedrag terugbetalen.
* Na de ingangsdatum van het kopen van de creditcard.