Gereedschap kapot? Zo klust u snel weer verder!

7 juli 2020

Met de zomer in het vooruitzicht en extra tijd voor klusactiviteiten, is dit het ideale moment om de buitenruimte onder handen te nemen. U kunt de tuin grondig aanpakken of uw balkon opnieuw inrichten. Dit gaat natuurlijk niet zonder het juiste gereedschap. Een nieuwe grasmaaier, cirkelzaag of boormachine is online zo besteld.

Boormachine stuk: eigen schuld, dikke bult?

Het lijkt net een ongelukkige scéne uit een film. Vol enthousiasme gebruikt u uw nieuwe boormachine om het balkonhek vast te zetten. Tijdens het monteren van het hekwerk laat u de boormachine uit uw handen vallen. Van het balkon. Gelukkig raakt niemand gewond, maar de val van drie etages heeft uw gereedschap niet overleefd. Deze ligt in stukken verspreid over straat. Daar gaat uw nieuwe aankoop! Hoe kunt u de klus nu nog klaren?
 

Geld terug bij schade aankoop

Als u de boormachine met uw creditcard heeft betaald, kunt u zelfs bij schade door eigen toedoen eenvoudig een nieuwe bestellen. Uw aankopen zijn namelijk verzekerd voor schade door uzelf of anderen. Met de aankoopverzekering van ICS is uw aankoop automatisch 180 dagen verzekerd in gevallen van verlies, beschadiging of diefstal. In sommige gevallen geldt zelfs een termijn van 365 dagen. ICS stort het aankoopbedrag terug, zodat u onbezorgd een vervangend product kunt bestellen. En het klussen gewoon weer kunt oppakken. Dit keer hopelijk zonder schade aan uw nieuwe gereedschap! Hierbij geldt een eigen risico (meestal €25,- en in sommige gevallen €50,-) afhankelijk van de dekking op uw creditcard.


Wilt u een claim indienen? Let dan op het volgende:

  • Kijk eerst of een andere verzekering de schade dekt, zoals uw inboedelverzekering.
  • Heeft u daar geen dekking? Neem dan contact op met de ICS Servicedesk, het telefoonnummer staat achterop uw creditcard.

Meer informatie

Meer weten? Kijk dan op de informatiepagina over de aankoopverzekering

Nieuwsarchief: