Het coronavirus en uw creditcard

26 maart 2020

Ook tijdens de coronacrisis gaat onze dienstverlening onverminderd door, zodat u uw creditcard zorgeloos kunt blijven gebruiken. Op deze pagina informeren wij u graag over de mogelijkheden en de laatste ontwikkelingen.

Bereikbaarheid per telefoon

Door extra voorzorgsmaatregelen in verband met het coronavirus zijn er minder medewerkers aanwezig om u te woord te staan. Hierdoor kan het zijn dat wij op dit moment minder goed bereikbaar zijn dan u van ons gewend bent. We vragen u om alleen voor dringende vragen telefonisch contact met ons op te nemen. Gelukkig kunt u veel zaken online regelen via onze vernieuwde app of via de ingelogde omgeving op de website.

Heeft u vragen? Bekijk dan eerst de informatie op onze klantenservice-pagina.

Contactloos betalen

Door contactloos te betalen helpt u de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Met een creditcard kunt contactloos betalen tot een bedrag van € 50,-. Doet u achtereenvolgens meerdere contactloze betalingen zonder invoering van uw pincode? Dat kan opgeteld tot een bedrag van € 150,-. Zo hoeft u minder vaak uw pincode in te toetsen.

Betaalt u contactloos met een aan uw creditcard gekoppelde smartwatch van Garmin of FitBit? Dan hoeft u helemaal geen pincode op een betaalautomaat in te voeren. Afhankelijk van het merk smartwatch wordt om de zoveel tijd gevraagd om de pincode van het toestel zelf op de smartwatch in te voeren.

Geannuleerde reizen

Door de uitbraak van het coronavirus en de beperkende maatregelen die in de hele wereld van kracht zijn, gaan veel geplande reizen niet door. Bij annuleringen van reizen en boekingen is de reisorganisatie, de vliegmaatschappij, het hotel of de reisverzekering altijd het eerste aanspreekpunt. Veel reisorganisaties proberen een passend alternatief te bieden voor gedupeerde reizigers. Bijvoorbeeld in de vorm van een voucher of een kosteloze omboeking naar een later tijdstip. Heeft u de reis met een creditcard betaald? Dan kunt u de betaling in een aantal gevallen betwisten. Meer informatie over betwisten

Maandelijkse betalingsverplichting

Maakt u zich zorgen over de vraag of u door de coronacrisis straks nog in staat bent om de reguliere terugbetaling van uw maandelijkse uitgaven te doen? ICS wil haar klanten in deze onzekere tijden graag helpen. Daarom zijn er naast de bestaande regelingen voor kwetsbare klanten, tijdelijk meer mogelijkheden voor het aflossen van uw betalingsverplichting. Met een zogenaamde ‘betaalpauze’ kunnen wij u helpen als u als gevolg van de coronacrisis te maken krijgt met betalingsproblemen.

Meer over de betaalpauze voor (particuliere) klanten

Valse e-mail of sms

Wereldwijd wordt veel gecommuniceerd over het coronavirus. Oplichters spelen hierop in, door valse berichten te sturen. Bijvoorbeeld over een uitbraak in uw regio of het vervangen van uw huidige betaalpas voor een anti-bacteriële variant. Klik bij twijfel niet op links en open geen bijlagen.

Bekijk belangrijke signalen die duiden op phishing rond corona

 

Nieuwsarchief: