Veelgestelde vragen over de ICS Creditcard app
Met de handige ICS Creditcard app kunt u inloggen met een toegangscode, maar ook via vingerafdruk en gezichtsherkenning. U kunt online betalingen eenvoudig goedkeuren. Heeft u nog geen app? Download deze dan. Om u verder te helpen, hebben wij de meest gestelde vragen over de nieuwe app op een rij gezet.
Downloaden & activeren app
- Hoe kan de ik app downloaden?
Voor het activeren van de ICS Creditcard app is het belangrijk dat uw e-mailadres en mobiele telefoonnummer bij ons bekend zijn. We sturen u namelijk activatiecodes per e-mail en via sms. U kunt deze gegevens telefonisch doorgeven. U kunt dit ook heel eenvoudig zelf controleren en wijzigen via Mijn ICS.
ICS Creditcard app downloaden
App Store (voor iPhones en iPads)
Google Play (voor Android toestellen)
- Ik heb de app nog niet, waarom zou ik deze nu downloaden?
Met de ICS Creditcard app kunt u heel gemakkelijk en veilig opdrachten, zoals online betalingen, afronden. U doet dit in de app via de optie ‘Opdracht goedkeuren’. De app werkt met een toegangscode en biometrie, als u dit heeft ingeschakeld. U hoeft dus geen wachtwoord meer te onthouden of codes uit smsjes over te typen om bijvoorbeeld een online betaling af te ronden.
Dit kunt u met de app doen:
-
- De bestedingsruimte en reserveringen van uw creditcard bekijken.
- Het openstaande saldo op uw creditcard (tussentijds) aflossen.
- Online opdrachten, zoals betalingen goedkeuren.
- Exclusieve aanbiedingen bekijken.
Verder kunnen Extra Card-houders de ICS Creditcard app downloaden om eigen transacties in te zien en online betalingen af te ronden.
-
- Hoe kan ik de ICS Creditcard app activeren?
U activeert de app eenvoudig. Volg de onderstaande stappen:
- Download de app en vul uw creditcard- en adresgegevens in;
- U ontvangt een e-mail met de verificatiecode. Vul de verificatiecode in;
- U ontvangt vervolgens een sms met een verificatiecode. Vul deze code in;
- Kies zelf uw 5-cijferige inlogcode voor de ICS Creditcard app, waarmee u voortaan de app kunt gebruiken.
- Waarom moet ik bij het activeren van de app een code uit mijn e-mail en sms invoeren?
Het activeren van de app moet op een veilige manier gebeuren. Door zowel een e-mail als sms te sturen, weten wij zeker dat u degene bent die de app activeert. U heeft de gegevens van uw creditcard nodig voor activatie. Houd uw creditcard dus bij de hand.
- Waarom moet ik de vingerafdrukken of gezichtsherkenning van anderen verwijderen?
Als u vingerafdrukken en/of de gezichtsherkenning van andere personen op uw toestel heeft staan, kunnen zij bij uw creditcardgegevens. Deze personen kunnen ook online transacties goedkeuren. Om dit te voorkomen, zorgt u ervoor dat u de enige bent waarvan biometrische gegevens op het toestel staan. Dit doet u via de instellingen van uw mobiele telefoon.
Inloggen app
- Ik heb een iPhone. Hoe kan ik inloggen in de app?
U kunt inloggen met uw toegangscode. Ook kunt u Touch ID en Face ID inschakelen. Dit betekent dat u met vingerafdruk en gezichtsherkenning veilig kunt inloggen. Welke biometrische opties mogelijk zijn, ligt aan uw toestel.
- Ik heb een Samsung, Huawei of Nokia. Hoe kan ik inloggen in de app?
- U kunt inloggen met uw toegangscode. Daarnaast is het mogelijk om via een vingerafdruk in te loggen op uw app. Inloggen met vingerafdruk is mogelijk voor Android-telefoons. Helaas is het op dit moment nog niet mogelijk om in te loggen met gezichtsherkenning.
- Ik heb een tablet met de ICS Creditcard app, werkt dit ook?
Als u de ICS Creditcard app op een tablet heeft geïnstalleerd, kunt u deze blijven gebruiken. Mits dit het enige toestel is waarop u de app installeert. Op dit moment kunt u de app namelijk slechts op 1 toestel zetten. Kies dus of u deze wilt gebruiken op uw tablet of mobiele telefoon.
Op welk toestel u de app ook zet, wij vragen u om deze opnieuw te activeren. Zo weten wij zeker dat u van alle nieuwe functionaliteiten kunt genieten.
Heeft u de app geactiveerd op uw tablet? En doet u dit later voor uw mobiele telefoon? Dan zal de app op uw tablet niet meer werken. In de toekomst is het wel mogelijk om de app op meerdere toestellen te gebruiken.
- Ik wil de app op meerdere toestellen installeren, kan dat?
Eerder was het mogelijk de ICS Creditcard app te installeren op meerdere toestellen. Deze functionaliteit ondersteunen wij op dit moment niet meer. Kies dus of u de app op uw mobiele telefoon of tablet installeert. Wanneer u de app aan een tweede toestel toevoegt, krijgt u de melding dat deze op het eerder gekoppelde toestel niet meer werkt.
Veiligheid
- Is biometrie veilig?
In principe is biometrie net zo veilig als het gebruiken van een toegangscode. U kunt biometrie alleen inschakelen als u ook de toegangscode van uw ICS Creditcard app heeft. Het is wel belangrijk, dat wanneer u biometrie aanzet, er geen andere mensen toegang hebben tot uw toestel met een vingerafdruk en/of gezichtsherkenning.
- Pincode, wachtwoord, toegangscode, ik ben de weg kwijt. Hoe werkt het bij ICS?
Op uw creditcard zit een pincode. Deze gebruikt u bijvoorbeeld als u in de winkel een betaling doet. Koopt u iets online? Dan kan het zijn dat de webwinkelier om een wachtwoord vraagt. Dit noemen wij ook wel het 3D Secure wachtwoord. Voor Visa is dit ‘Visa Secure’ en voor Mastercard de ‘Mastercard ID check’. Na het invullen van dit wachtwoord, ontvangt u een code per sms om de betaling af te ronden.
Bij betaling via de app heeft u het 3D Secure wachtwoord en de sms code niet nodig. Om de betaling goed te keuren gaat u naar de app en klikt u op ‘Opdracht goedkeuren’. Dit doet u standaard met uw toegangscode voor de app. Heeft u biometrie ingesteld? Dan kunt u dit doen met een vingerafduk of gezichtsherkenning.
Betalen met app
- Hoe kan ik biometrische gegevens gebruiken voor een online betaling?
Wanneer u een online betaling doet kunt u deze via de app goedkeuren. U kunt dan uw toegangscode gebruiken. Heeft u biometrie al ingeschakeld? Dan kunt u dit ook doen met een vingerafdruk en/of gezichtsherkenning afhankelijk van de mogelijkheden van uw mobiele telefoon.
- Ik gebruik nooit wachtwoorden of codes wanneer ik betaal bij webwinkels, klopt dat?
Het kan kloppen dat er bij een online betaling niet gevraagd wordt om een extra bevestiging. Deze bevestiging is bijvoorbeeld een wachtwoord met sms-code of goedkeuring via de app met toegangscode. Het ligt er namelijk aan of de webwinkel deze functionaliteit, ook wel 3D Secure genoemd, ondersteunt. Webwinkels binnen Europa moeten nieuwe wet- en regelgeving volgen, waardoor dit binnenkort verplicht wordt.
- Hoe kan ik een online betaling afronden zonder e-Code?
U bent gewend via e-Code uw online betaling af te ronden. Wees gerust, u kunt nog altijd opdrachten goedkeuren via de app. Open de app en klik op ‘Opdracht goedkeuren’. U ziet dan de opdracht die voor u klaarstaat. U bevestigt deze door uw toegangscode of biometrische gegevens te gebruiken.
- Ik heb geen app. Hoe kan ik een online betaling goedkeuren?
Als u geen app heeft, krijgt u van ons mogelijk de vraag om een 3D Secure wachtwoord in te voeren (dit is een Mastercard ID Check of Visa Secure). Hierna ontvangt u een sms met code, die u ook moet invoeren.
- Hoe weet ik of de laatste versie van de app heb?
De meeste toestellen hebben automatische app updates aanstaan. Dit betekent dat er mogelijk al een nieuwe app op uw mobiele telefoon is geïnstalleerd. Wilt u dit zeker weten? Open dan de app en ga naar ‘Instellingen’. Hier ziet u de versie die u gebruikt.
Wanneer de update al is uitgevoerd, krijgt u een melding met ‘Activeer nu’. Volg de stappen en ervaar de nieuwe functionaliteiten van de app.
- Ik moet een e-Code invullen om mijn online betaling af te ronden. Wat nu?
Om de betaling af te kunnen ronden, moet u de app activeren. Wanneer u de app heeft geactiveerd, gaat u terug naar de betaling om deze opnieuw uit te voeren.