Per 1 januari 2026 stopt ICS met de EuroClix Mastercard. Vanaf dat moment werkt uw Card niet meer. Op deze pagina leggen we uit wat dit voor u betekent. En wat u zelf kunt doen.
Waarom stopt de EuroClix Mastercard?
Jarenlang hebben EuroClix en ICS samengewerkt om de dienstverlening rond de EuroClix Mastercard te verzorgen. In goed overleg hebben we nu besloten om deze samenwerking te beëindigen. Daardoor stopt de EuroClix Mastercard.
Dit regelen we voor u
U kunt uw Card gebruiken tot en met 31 december 2025. In de eerste weken van januari 2026 regelen we gelijk een aantal dingen voor u:
- We corrigeren een deel van de Card-bijdrage
U heeft de Card-bijdrage voor een jaar vooruitbetaald. Het gedeelte waarvan u geen gebruik kunt maken, storten we terug op uw EuroClix Mastercard. - Heeft u nog een positief saldo? Dit storten we terug op uw bankrekening
Het bedrag staat uiterlijk op 15 januari 2026 op het rekeningnummer dat u aan ons heeft doorgegeven. Wilt u vóór 1 januari 2026 alvast zelf uw saldo terugstorten? Dat kan via Mijn ICS.
Dit kunt u zelf alvast regelen
U hoeft bijna niets zelf te doen. Maar we raden u aan om dit alvast te checken:
- Controleer of we uw juiste bankrekeningnummer hebben
Bij de aanvraag van uw EuroClix Mastercard heeft u aan ons uw bankrekeningnummer doorgegeven. Hierop storten we een eventueel positief saldo terug. Check in Mijn ICS of dit nummer nog klopt. - Lopend abonnement? Regel een andere manier om te betalen
Als u abonnementen heeft afgesloten via de EuroClix Mastercard, dan kunnen de kosten hiervoor vanaf 1 januari 2026 niet meer van uw Card worden afgeschreven. Geef op tijd een andere betaalmethode door aan het bedrijf waar u het abonnement heeft. - Reservering bij een bedrijf? Neem contact met ze op
Heeft u met uw EuroClix Mastercard bijvoorbeeld een hotel of huurauto geboekt, waarvan u na 31 december 2025 gebruikmaakt? Neem contact met ze op om uw betalingsopties te bespreken. Zo voorkomt u dat er problemen met uw reservering ontstaan.