Veelgestelde vragen over dubbele beveiliging

Om misbruik te voorkomen willen we zeker weten dat ú het bent die inlogt op Mijn Card Online. Dit doen wij door dubbele beveiliging in te zetten. Voor het inloggen gebruikt u uw inlognaam en wachtwoord. Daarnaast voert u een code in, die u via sms ontvangt.

Achtergrond dubbele beveiliging

Wij leggen graag aan u uit wat dubbele beveiliging is en waarop u kunt letten als er om uw gegevens gevraagd wordt.

Wat is dubbele beveiliging/tweestapsverificatie?

Om in te loggen op Mijn Card Online gebruikt u vanaf nu, niet alleen uw inlognaam en wachtwoord. U voert ook een code in die u via sms ontvangt. Gefaseerd krijgt u ook voor het wijzigen van uw persoonlijke gegevens of geld overboeken van uw creditcard naar uw bankrekening een sms met code van ons.

Deze wijzigingen zijn ook doorgevoerd in de Algemene voorwaarden Mijn Card Online.

Ik ontvang e-mails over dubbele beveiliging. Zijn dit phishing-berichten?

Helaas worden er regelmatig phishing-berichten verstuurd. Via e-mail, sms of WhatsApp proberen fraudeurs uw gegevens te achterhalen. Lees hoe u phishing kunt herkennen en deel berichten die u niet vertrouwt met ons.

Waarvoor kan ik Mijn Card Online gebruiken?

Met Mijn Card Online kunt u online eenvoudig, veilig en snel uw Card-zaken regelen. U ontvangt daarnaast maandelijks een e-mail om uw rekeningoverzicht te bekijken.

Alleen de Hoofd Card-houder kan Mijn Card Online activeren. Heeft u een Extra Card? Dan kunt u Mijn Card Online niet gebruiken. U kunt wel de app installeren.

Lees alles over Mijn Card Online.

Ik heb Mijn Card Online, kan ik ook de app downloaden?

U kunt zowel Mijn Card Online als de app gebruiken. Zo heeft u altijd inzicht in uw bestedingsruimte en reserveringen, kunt u uw openstaande saldo (tussentijds) aflossen en online betalingen goedkeuren. Wanneer u de ANWB Creditcard App heeft hoeft u voor online betalingen geen wachtwoord meer te onthouden of sms-code in te voeren. Het goedkeuren van online betalingen is met de app nog veiliger!

Download de ANWB Creditcard App

App Store     Google Play

Houd uw creditcard bij de hand en download de app. Deze activeert u eenvoudig:

  1. U ontvangt een e-mail met de verificatiecode. Vul de verificatiecode in;
  2. U ontvangt dan een sms met een verificatiecode. Vul deze code ook in;
  3. Kies uw 5-cijferige inlogcode voor de ANWB Creditcard App, hiermee kunt u voortaan de app gebruiken.

Inloggen met dubbele beveiliging

Lukt het niet om in te loggen inloggen via dubbele beveiliging? Bekijk dan de vragen hieronder.

Ik krijg geen sms om in te loggen op Mijn Card Online, wat moet ik doen?

U logt in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Hierna ontvangt u een sms met code. Krijgt u geen sms? Dan staat er een onjuist mobiel telefoonnummer geregistreerd. Neem contact met ons op, dan controleren wij uw gegevens en kunt u een nieuw mobiel nummer doorgeven.

Het kan ook voorkomen dat uw telefoon geen verbinding kan maken met uw mobiele provider. Probeer het opnieuw zodra u weer verbinding heeft.

Ik denk dat ik een verkeerd nummer in Mijn Card Online heb staan, wat moet ik doen?

Vervelend dat uw mobiele nummer niet juist in Mijn Card Online staat. Wacht voor de zekerheid een paar minuutjes, het kan namelijk even duren, voordat de sms bij u binnen is. Heeft u na 5 minuten nog steeds geen sms met code binnen?

Neem contact met ons op, wij kijken dan de gegevens samen met u na.

Ik heb alleen een vast telefoonnummer, kan ik dan inloggen in Mijn Card Online?

Veiligheid vinden wij erg belangrijk. Het is dan ook alleen mogelijk om in te loggen met uw gebruikersnaam, wachtwoord én code die u via sms ontvangt. Met alleen een vast telefoonnummer kunt u helaas niet inloggen.

Mogelijk wilt u de mobiele telefoon gebruiken van een bekende om in te loggen. Dit raden wij af. Deze persoon kan namelijk bij uw persoonlijke gegevens en online betalingen in uw naam goedkeuren.

Ik heb alleen een buitenlands mobiel nummer, kan ik daarmee inloggen?

Met een buitenlands mobiel nummer kunt u inloggen. Werkt dit niet? Dan is het mobiele nummer misschien niet op de juiste manier ingevoerd in uw persoonlijke online omgeving. Het telefoonummer ziet er als volgt uit: eerst twee nullen, dan de landcode en daarna het mobiele nummer. Bijvoorbeeld: 0031 6 123 456 789.

Ontvangt u de code niet? Neem contact met ons op, wij kijken dan of uw telefoonnummer goed is ingevoerd in Mijn Card Online.