ANWB Creditcard activeren / deblokkeren

Een nieuwe of vervangende ANWB Creditcard ontvangen? Er zijn verschillende manieren om uw creditcard te activeren (of deblokkeren):

Optie 1: activeren via Mijn Card Online

Meld u aan bij Mijn Card Online en kies voor ANWB Creditcard(s) deblokkeren. Klik op de ANWB Creditcard die u wilt deblokkeren. Dat is alles! Nu kunt u de ANWB Creditcard direct gebruiken.

Activeer nu via Mijn Card Online

Optie 2: activeren via betaling

Betaling in de winkel
U kunt uw nieuwe ANWB Creditcard deblokkeren door een betaling in de winkel te doen met uw pincode. De ANWB Creditcard is daarna direct klaar voor gebruik. Ook Extra Card-houders kunnen zo de creditcard deblokkeren.

Online betaling
Indien u een online betaling doet, die via 3D Secure verloopt, wordt uw creditcard automatisch gedeblokkeerd. Mocht dit niet lukken (de betaling wordt afgewezen). Deblokkeer de Card dan handmatig via Mijn Card Online. Extra Card-houders voeren dezelfde acties uit. 

Werkt uw ANWB Creditcard niet na het activeren? Bekijk onze 7 oplossingen.

Vervangende creditcard: update accountgegevens bij webshops

Heeft u een vervangende ANWB Creditcard ontvangen? Betaalt u in webshops of via apps weleens met uw creditcard? Heeft u online abonnementen lopen met automatische betalingen via uw ANWB Creditcard? Dan zijn hier waarschijnlijk oude creditcardgegevens aan gekoppeld. Om te voorkomen dat u niet kunt betalen, is het nodig dat u deze gegevens in uw online accounts en/of apps wijzigt:

  • 16-cijferig ANWB Creditcardnummer
  • vervaldatum
  • veiligheidscode (CVV/CVC)

Voorbeelden van bedrijven die met online accounts of apps werken; iTunes, Groupon, Spotify, McAfee, Google, Bol.com, Netflix, Norton, DropBox, Bijenkorf, Zalando.

 

Neem contact met ons op

  • Telefonisch

    Het telefoonnummer vindt u op de contactpagina. Bereikbaar 24/7.

  • Contactformulier

    Stuur een e-mail via het contactformulier in Mijn Card Online.

  • Postadres

    Postbus 23225, 1100 DS Diemen