Onterechte betaling met creditcard betwisten

Heeft u een betaling met uw creditcard gedaan en komt de verkoper zijn belofte niet na? Neem dan contact op met de verkoper om samen een oplossing te vinden. Lukt dit niet? Dan kunt u de transactie betwisten.

Wanneer kan ik een betwisting indienen?

  1. De betwisting dient binnen 3 maanden na afschrijving, door ons te zijn ontvangen. Na deze periode kan een betwisting niet meer in behandeling worden genomen. Kom dus op tijd in actie.
  2. Verzamel bewijs dat u met de verkoper heeft geprobeerd om tot een oplossing te komen. Denk aan een e-mail of brief die u heeft verzonden of ontvangen van de verkoper.
  3. U bent samen niet tot een oplossing gekomen en vult een betwistingsformulier in. Deze stuurt u samen met de gevraagde bewijsstukken op.

Download het betwistingsformulier

Kies het betwistingsformulier dat bij uw situatie past. Ik heb...:

Stuur het formulier naar ICS

Controleer of u het formulier volledig heeft ingevuld. Zorg ervoor dat u bewijs heeft toegevoegd van uw contact met de verkoper. Stuur alle benodigde stukken in één e-mail naar:

chargeback@icscards.nl

Betwistingen die digitaal zijn aangeleverd, nemen wij het snelste in behandeling. Uiteraard kunt u ook ons postadres gebruiken:
International Card Services BV
t.a.v. Chargeback
Postbus 23225
1100 DS Diemen

Wat gebeurt er na het insturen van een betwisting?

  • Na ontvangst beoordelen wij uw betwisting: is deze compleet en terecht? Zo ja, dan schrijven wij het bedrag van de transactie bij op uw creditcardrekening.
  • Om de betwisting af te handelen nemen wij contact op met de bank van de verkoper.
  • Hebben wij een reactie van de bank? Dan vragen wij u om hierop te reageren. Wij hebben uw reactie nodig om de betwisting verder op te pakken. Let op: u bent niet ‘klaar’ met de betwisting, wanneer u alleen de benodigde papieren heeft opgestuurd.

Lees handige tips en weetjes over betwisten.

Fraude? Meld het meteen!

Is uw Card gestolen, of bent u de Card kwijt en zijn er daarna bedragen afgeschreven die u niet herkent? Dan is het belangrijk dat u ons meteen belt.