Onterechte betaling met creditcard betwisten
Heeft u een betaling met uw creditcard gedaan en komt de verkoper zijn belofte niet na? Neem dan contact op met de verkoper om samen een oplossing te vinden. Lukt dit niet? Dan kunt u de transactie betwisten.
Wanneer kan ik een betwisting indienen?
- Stuur na ontvangst van het rekeningoverzicht de betwisting zo snel mogelijk naar ons op. U voorkomt daarmee dat we uw betwisting niet in behandeling nemen. Kom dus op tijd in actie.
- Verzamel bewijs dat u met de verkoper niet tot een oplossing bent gekomen. Denk aan een e-mail of brief die u heeft verzonden of ontvangen van de verkoper.
- U bent samen niet tot een oplossing gekomen en vult een betwistingsformulier in. Deze stuurt u samen met de gevraagde bewijsstukken op.
- Bekijk de infographic: hoe krijg ik mijn geld terug?
Download het betwistingsformulier
Kies het betwistingsformulier dat bij uw situatie past. Ik heb...:
- de aankoop, reis of het abonnement geannuleerd
- een bedrag op mijn rekening staan dat niet klopt
- geen producten of namaakartikelen ontvangen
- een nabelasting ontvangen van auto-, scooter-, fiets-, bootverhuur, cruisemaatschappij of hotel
Stuur het formulier naar ICS
Verzamel alle stukken en stuur deze naar ons op. Onvolledige en slecht leesbare documenten kunnen wij helaas niet in behandeling nemen. Controleer daarom of u het betwistingsformulier volledig heeft ingevuld. Zorg er ook voor dat u bewijs heeft toegevoegd van uw contact met de verkoper en dat deze stukken goed leesbaar zijn.
Stuur alle benodigde stukken in pdf formaat als bijlage bij de e-mail naar chargeback@icscards.nl, met in het onderwerp uw ICS klantnummer en/of het referentienummer van de brief of e-mail die u heeft ontvangen. Zonder deze gegevens kunnen wij uw betwisting niet behandelen.
Betwistingen die digitaal zijn aangeleverd, nemen wij het snelste in behandeling. Uiteraard kunt u ook ons postadres gebruiken:
International Card Services BV
t.a.v. Chargeback
Postbus 23225
1100 DS Diemen
Wat gebeurt er na het insturen van een betwisting?
- Na ontvangst beoordelen wij uw betwisting: is deze compleet en terecht? Zo ja, dan schrijven wij het bedrag van de transactie bij op uw creditcardrekening.
- Om de betwisting af te handelen nemen wij contact op met de bank van de verkoper.
- Hebben wij een reactie van de bank? Dan vragen wij u om hierop te reageren. Wij hebben uw reactie nodig om de betwisting verder op te pakken. Let op: u bent niet ‘klaar’ met de betwisting, wanneer u alleen de benodigde papieren heeft opgestuurd.
- Fraude? Meld het meteen!
Is uw Card gestolen, of bent u de Card kwijt en zijn er daarna bedragen afgeschreven die u niet herkent? Dan is het belangrijk dat u ons meteen belt.
- Bel ABN AMRO creditcard Services. Doe ook direct aangifte bij de politie.
- Meer over het herkennen en melden van een valse e-mail, phishing of verdachte afschrijving
Zoekt u informatie over:
- Zo herkent en meldt u valse e-mails of phishing
- Zo herkent u schadelijke software
- Tips voor veilig online winkelen
- Identiteitsfraude
- Tips om uw Card veilig te gebruiken
- Tips om Creditcard Online en de ABN AMRO Creditcard App veilig te gebruiken
- Onterechte betaling
- Voorbeelden van phishing e-mails
Neem contact met ons op
-
Telefonisch
Het telefoonnummer vindt u op de contactpagina. Bereikbaar 24/7.
-
Contactformulier
Stuur een e-mail via het contactformulier in Creditcard Online.
-
Postadres
Postbus 23225, 1100 DS Diemen