Veelgestelde vragen over de Gespreid Betalen Faciliteit
Met de Gespreid Betalen Faciliteit kunt u uw creditcarduitgaven in termijnen betalen als dat even nodig is.
U kunt geen Gespreid Betalen Faciliteit meer aanvragen op uw Card. Als u al een Gespreid Betalen Faciliteit op uw creditcard heeft, kunt u hiervan gebruik blijven maken tegen de gestelde voorwaarden en rentetarieven.
Heeft u vragen over de Gespreid Betalen Faciliteit? Wij helpen u graag verder.
- Vindt er een BKR-registratie plaats als ik een Gespreid Betalen Faciliteit heb?
Ja, als u een Gespreid Betalen Faciliteit heeft, wordt uw bestedingslimiet geregistreerd bij het BKR.
- Tot welk bedrag kan ik gespreid betalen?
Op uw creditcard heeft u een bestedingslimiet. U kunt maximaal uitgaven doen tot uw bestedingslimiet is bereikt. Deze uitgaven kunt u gespreid terugbetalen. Als u aflost, kunt u opnieuw uitgaven doen, tot uw bestedingslimiet is bereikt.
- Als ik een Gespreid Betalen Faciliteit heb, móet ik dan altijd in termijnen betalen?
Nee, u bepaalt elke maand zelf of u uw openstaande saldo in termijnen wilt betalen of in een keer. Als u uw openstaande saldo binnen 21 dagen na ontvangst van uw rekeningoverzicht volledig betaalt, dan betaalt u geen rente.
- Wat zijn de risico's van gespreid betalen?
Lenen brengt risico’s met zich mee en het is goed om daar bij stil te staan. In termijnen terugbetalen van een creditcardschuld is een soort doorlopend krediet. Mogelijke risico’s zijn:
- Het rentepercentage kan tussentijds verhoogd worden;
- Een schuld die ook bij werkeloosheid of arbeidsongeschiktheid blijft staan;
- Een schuld die bij overlijden overgaat op uw erfgenamen;
- Een negatieve BKR-registratie als er een betalingsachterstand ontstaat.
Verwacht u betalingsproblemen, of heeft u hulp nodig om uw geldzaken op orde te brengen? Bel ons op 020 – 6 600 545. U kunt ons bereiken van maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 en 18.00 uur. Wij helpen u graag uw mogelijkheden op een rij te zetten.
- Hoe kan ik mijn Gespreid Betalen Faciliteit stopzetten?
U kunt de Gespreid Betalen Faciliteit schriftelijk, telefonisch of via uw persoonlijke internetomgeving opzeggen. Uw opzegtermijn is 1 maand. Na opzegging blijft de Gespreid Betalen Faciliteit nog wel gelden tot het moment waarop u alles aan ons heeft terugbetaald. Hierna eindigt de Gespreid Betalen Faciliteit. U kunt u uw creditcard vervolgens weer als betaalkaart gebruiken, waarbij u uw openstaande saldo maandelijks terugbetaalt.
Bent u gevraagd om uw financiële gegevens bij te werken? Dan moet dit eerst zijn afgerond voordat u de Gespreid Betalen Faciliteit kunt opzeggen.
U kunt er ook voor kiezen om uw Gespreid Betalen Faciliteit te behouden en er geen gebruik meer van te maken. Mocht u in de toekomst dan toch weer gespreid willen betalen, dan hoeft u hiervoor geen nieuwe overeenkomst meer af te sluiten. Na vier jaar stopt automatisch uw opnamemogelijkheid en lost u alleen nog af.
Andere vragen?
Heeft u een andere vraag, dan kunt u contact opnemen met de ICS Servicedesk.