Meest gestelde vragen over de Nationale-Nederlanden CreditCard

De samenwerking tussen Nationale-Nederlanden en ICS is beëindigd. Mogelijk heeft u hier vragen over. Hieronder vindt u een overzicht van de meest gestelde vragen.

Tot wanneer kan ik mijn Nationale-Nederlanden CreditCard gebruiken?
U kunt uw Nationale-Nederlanden CreditCard gebruiken tot vrijdag 30 november 2018. Daarna kunt u de Card doorknippen en weggooien.

Hoe wordt mijn saldo van de Nationale-Nederlanden CreditCard naar de nieuwe Visa World Card omgezet?
Een eventueel openstaand saldo of tegoed op uw Nationale-Nederlanden CreditCard boeken wij binnen 3 dagen na sluiting van de Card over naar uw Visa World Card. Uw Nationale-Nederlanden Card wordt gesloten na het deblokkeren van uw nieuwe Visa World Card.

Ik zie mijn huidige saldo niet meer. Hoe kan dit alsnog inzien?
Het is tijdens de overgang naar de nieuwe Visa World Card tijdelijk niet mogelijk om de opbouw van uw huidige saldo van uw Nationale-Nederlanden Card in te zien. Deze betalingen zijn zichtbaar nadat uw eerstvolgende rekeningoverzicht is aangemaakt.

Er is in een keer een bedrag bij- of afgeschreven van mijn Visa World Card. Waar komt dit bedrag vandaan?
Dit bedrag is het saldo van uw Nationale-Nederlanden Card. Het is tijdens de migratieperiode niet mogelijk om de opbouw van dit bedrag te zien. Dit is inzichtelijk na het aanmaken van uw eerstvolgende rekeningoverzicht.

Ik heb net de Jaarbijdrage betaald voor mijn Nationale-Nederlanden CreditCard. Wordt dit verrekend?
Ja, dit wordt binnen een maand na het sluiten van uw Nationale-Nederlanden CreditCard naar rato verrekend.

Als mijn Card vervangen wordt dan ben ik in het buitenland. Wat kan ik doen?
We kunnen uw huidige Card helaas niet langer openhouden. Om uw Card eerder te vervangen kunt u contact opnemen met onze Servicedesk op 020 6 600 678.

Kan ik dezelfde pincode kiezen als ik nu heb?
Ja, voor u de World Card ontvangt, kunt u zelf een pincode kiezen. Hierover ontvangt u een e-mail. Let op: u heeft 8 dagen de tijd om deze pincode in te voeren.

Blijft mijn bestedingslimiet hetzelfde?
Ja uw bestedingslimiet blijft hetzelfde.

Wat betaal ik voor een Visa World Card?
Het 1e jaar betaalt u € 20,- daarna betaalt u € 36,50 per jaar.

Wat betaal ik voor een Extra Card bij mijn Visa World Card?
U betaalt € 16,- voor een Extra Card.

Wat gebeurt er met mijn Extra Card bij mijn Nationale-Nederlanden CreditCard?
De Extra Card wordt ook automatisch omgezet naar de Visa World card.

Ik wil mijn Extra Nationale-Nederlanden CreditCard opzeggen en alleen een Visa World Card krijgen. Wat moet ik doen?
Neem hierover contact op met onze Servicedesk via service@icscards.nl.

Als u nu iets koopt met uw Nationale-Nederlanden CreditCard is het een jaar verzekerd tegen verlies, diefstal en schade. Met de World Card is dat een halfjaar. Hoe zit het als u nu iets koopt met uw Nationale-Nederlanden CreditCard en het wordt bijvoorbeeld over 10 maanden gestolen. Bent u dan nog gedekt?
Uw aankopen die met uw Nationale-Nederlanden CreditCard zijn gedaan, blijven gewoon 12 maanden na aankoopdatum gedekt volgens de voorwaarden van de Aankoopverzekering van de Nationale-Nederlanden CreditCard.

Heb ik nog steeds de extra verzekeringen die standaard bij mijn Nationale-Nederlanden CreditCard zaten?
De Aankoop-, Aanvullende Bagage-, Vluchtvertragings- en Hulpverleningsverzekering die u bij uw Nationale-Nederlanden CreditCard had, heeft u ook bij uw Visa World Card. Deze zullen worden uitgevoerd door ABN AMRO Verzekeringen.

Ik maak gebruik van Card Alerts. Moet ik me hier opnieuw voor aanmelden als ik mijn Visa World Card heb ontvangen?
Nee u hoeft zich niet opnieuw aan te melden.

Worden periodieke of automatische betalingen via de Creditcard (bijvoorbeeld iTunes, Google of abonnementen zoals Netflix) automatisch omgezet?
Nee, periodieke en automatische betalingen worden niet automatisch omgezet. Zorg er dus voor dat u uw Card-gegevens aanpast bij de desbetreffende bedrijven.

Ik zie op worldcard.nl staan dat nieuwe Card-houders € 50,- cadeau ontvangen. Ontvang ik dit ook?
Deze aanbieding is alleen geldig voor nieuwe Card-houders. Ook u heeft bij uw aanvraag een aanbieding ontvangen. Zo was voor u de Card het eerste jaar gratis.

Verschillen tussen NN CreditCard & Visa World Card

Wat betaal ik nu voor mijn Nationale-Nederlanden CreditCard?
U betaalt € 20,- per jaar voor uw Nationale-Nederlanden CreditCard. Voor de Visa Word Card betaalt u het eerste jaar € 20,-, daarna € 36,50 per jaar.

Ontvang ik rente bij een positief saldo op mijn Nationale-Nederlanden CreditCard?
Nee bij uw Nationale-Nederlanden CreditCard ontvangt u geen rente bij een positief saldo. Echter bij de Visa World Card ontvangt u bij een positief saldo van € 500,- of meer, maandelijks 0,15% rente over uw totale tegoed.

Wat zijn de verschillende voorwaarden m.b.t. de Aankoopverzekering?

Nationale-Nederlanden CreditCard

Visa World Card

  • Eigen risico per gebeurtenis € 50,-;
  • Aankopen 365 dagen verzekerd tegen verlies, diefstal en beschadiging;
  • Maximaal verzekerd bedrag bij computer-apparatuur en toebehoren  € 2.500,-;
  • Maximaal uit te keren bedrag € 5.000,- per gebeurtenis en € 10.000,- per jaar.
  • Eigen risico per gebeurtenis € 25,-;
  • Aankopen 180 dagen verzekerd tegen verlies, diefstal en beschadiging;
  • Maximaal verzekerd bedrag bij computer € 750,-;
  • Maximaal uit te keren bedrag € 50.000,- in gehele periode dat Card in bezit is.

 

Wat zijn de verschillende voorwaarden m.b.t. de Bagagevertragingsverzekering

Nationale-Nederlanden CreditCard

Visa World Card

Noodzakelijke inkopen worden voor alle verzekerden samen tot maximaal € 150,- vergoed als de bagage niet binnen vier uur na aankomst in bezit is, en tot maximaal € 500,- extra als de bagage na 48 uur nog niet in bezit is.

Noodzakelijke inkopen worden per verzekerde  voor maximaal € 125,- per dag vergoed als de bagage niet binnen acht uur na aankomst in bezit is, met een maximum van € 1.000,-.

 

 

Wat zijn de verschillende voorwaarden m.b.t. Vluchtvertragingsverzekering

Nationale-Nederlanden CreditCard

Visa World Card

  • Extra kosten worden tot maximaal € 250,- voor alle verzekerden samen vergoed.
  • Extra verblijf- en/of telefoonkosten worden tot maximaal € 150,- per verzekerde per gebeurtenis vergoed. De vertraging moet bij een lijnvlucht minimaal 4 uur bedragen en bij een chartervlucht 8 uur.
  • Geen vergoeding als de vertraging het gevolg is van een staking.
  • Wel vergoeding als de vertraging het gevolg is van een staking.

 

Wat zijn de verschillende voorwaarden m.b.t. Hulpverleningsverzekering

Nationale-Nederlanden CreditCard

Visa World Card

  • Geen vergoeding als de vertraging het gevolg is van een staking.
  • Wel vergoeding als de vertraging het gevolg is van een staking.
  • Verzekerde moet voorafgaand aan het maken van bepaalde kosten contact opnemen met alarmcentrale TravelCare.

 

  • Verzekerde moet voorafgaand aan het maken van de kosten - of in ieder geval zo snel mogelijk - contact opnemen met alarmcentrale SOS International.


Wat zijn de verschillende voorwaarden m.b.t. Dekking ongevallen op reis?

Bij een Nationale-Nederlanden CreditCard heeft u deze verzekering niet. Bij de Visa World Card is de dekking als volgt: maximaal € 42.750,- vergoed bij blijvende invaliditeit als gevolg van ongeval op reis, en maximaal € 149.625 bij blijvende invaliditeit > 25%.

Heb ik bij de Visa World Card ook Verzekering Eigen Risico autohuur?

Nee dit wordt niet aangeboden bij de Visa World Card.

Loyalty programma

  • Wat gebeurt er met het Nationale-Nederlanden loyaltyprogramma?
    Heeft u het loyaltyprogramma ‘Meer voor jou’ geactiveerd? Dan spaart u automatisch punten voor elke transactie die u doet met uw Nationale-Nederlanden CreditCard. Deze reeds gespaarde punten blijven geldig en kunt u inwisselen voor mooie aanbiedingen en kortingen. Kijk op nn.nl/meervoorjou en log in om het door u gespaarde aantal punten te zien en deze in te wisselen.

    Indien het loyalty programma wordt stopgezet, kunnen Nationale-Nederlanden Cardhouders zes maanden na de beëindiging daarvan punten inwisselen. Daarna vervallen de punten.

    Nationale-Nederlanden Bank informeert haar klanten over het besluit het loyaltyprogramma al dan niet voort te zetten. Communicatie daarover wordt voor verzending aan Nationale-Nederlanden Cardhouders door Nationale-Nederlanden Bank met ICS gedeeld, zodat de daaropvolgende communicatie vanuit ICS over migratie daaraan kan refereren.

  • Wat gebeurt er met de LINDA.foundation?
    Dit vervalt vanaf 30 november 2018. Bij elke transactie die u doet met uw Nationale-Nederlanden CreditCard doneert Nationale-Nederlanden € 0,10 aan de LINDA.foundation.