Zorg voor voldoende saldo
Met je ICS GO Card bepaal jij zelf hoeveel je kunt uitgeven. Dat doe je door eerst geld op de Card te storten. Zonder saldo kun je ‘m namelijk niet gebruiken. Toch kan het gebeuren dat er achteraf kosten worden berekend. Als er niet genoeg geld op je Card staat, krijg je daardoor een negatief saldo. Gelukkig is dit makkelijk te voorkomen.
Check je saldo
Controleer regelmatig het saldo van je Card. Dat doe je makkelijk via ICS Creditcard app of Mijn ICS. Zorg dat er altijd voldoende geld op je Card staat. Zorg voor een buffer, zodat er genoeg bestedingsruimte is voor als er kosten achteraf in rekening worden gebracht.
Vragen
- Ik heb toch een negatief saldo. Hoe kan dat?
Een negatief saldo kan ontstaan, doordat achteraf nog kosten in rekening worden gebracht. Bijvoorbeeld voor het gebruik van je Card, zoals door pinnen bij een geldautomaat of geld overboeken.
- Ik heb een negatief saldo. Wat gebeurt er nu?
We gaan ervan uit dat je er alles aan doet om een negatief saldo te voorkomen. Maar het kan natuurlijk gebeuren. Weet wel dat als je een negatief saldo hebt je de Card niet kunt gebruiken. Je hebt 21 dagen de tijd na het rekeningoverzicht om jouw Card-rekening te betalen. Betaal op tijd, zo voorkom je een betalingsachterstand en extra kosten.
- Heb je na 30 dagen nog een negatief saldo? Dan zal wettelijke rente worden berekend. Betaal je de achterstand alsnog binnen 60 dagen terug, dan zal deze wettelijke rente niet in rekening worden gebracht.
- Heb je na 90 dagen nog een negatief saldo? Dan zal de Card worden gesloten.
- Heb je na 95 dagen nog een negatief saldo? Dan wordt de Wettelijke Incasso Kosten in rekening gebracht.
- Heb je na 120 dagen nog een negatief saldo? Dan kan je een negatieve BKR registratie krijgen.
- Heb je een betalingsachterstand van € 500 of meer? Dan nemen wij telefonisch contact met je op om een betalingsafspraak te maken.
- Ik heb een negatief saldo en wil een betalingsregeling. Hoe regel ik dit?
We begrijpen dat het nodig kan zijn om een betalingsregeling te maken. Lukt het je niet om tijdig openstaande rekeningen te betalen dan kun je een betalingsregeling aanvragen. Een betalingsregeling heeft bepaalde voorwaarden waar je aan moet voldoen:
- Je kunt een betalingsregeling aanvragen tot 90 dagen vanaf de eerste dag van het negatief saldo. Je kunt de Card niet gebruiken zolang er een negatief saldo is.
- Na 90 dagen negatief saldo kun je ook nog een betalingsregeling aanvragen, alleen wordt je Card dan niet meer gedeblokkeerd wanneer de betalingsachterstand is betaald.