Uw Gespreid Betalen Faciliteit stopt
Aanleiding
- Waarom stopt ICS mijn Gespreid Betalen Faciliteit?
Als ICS hebben wij een zorgplicht. In een snel veranderende wereld verwacht de samenleving steeds meer van banken en financieel dienstverleners. Voor onze klanten van 75 jaar of ouder vinden wij dat we de plicht hebben om te voorkomen dat zij een schuld hebben. Daarom staat in onze algemene voorwaarden dat de Gespreid Betalen Faciliteit stopt bij een leeftijd van 75 jaar.
- Wat is een Gespreid Betalen Faciliteit?
Met een Gespreid Betalen Faciliteit kunt u het openstaande saldo van uw creditcard gespreid betalen. Als u gespreid betaalt, betaalt u rente. Een Gespreid Betalen Faciliteit is een lening die is geregistreerd bij het Bureau Krediet Registratie (BKR). Lees meer over de Gespreid Betalen Faciliteit
- Waarom verandert mijn bestedingslimiet?
Op het moment dat we de uw Gespreid Betalen Faciliteit stopzetten, krijgt u de maximale bestedingslimiet die mogelijk is zonder dat wij u opnieuw moeten vragen om gegevens over uw financiële situatie. Zo maken we het voor u zo makkelijk mogelijk. Als u een hogere bestedingslimiet wilt, kunt u deze bij ons aanvragen.
Hoe kan ik mijn Card behouden?
- Wat kan ik doen als ik mijn creditcard wil blijven gebruiken?
Als u 75 jaar of ouder bent, kunt u niet meer gespreid betalen. U kunt wel gebruik blijven maken van uw creditcard zonder Gespreid Betalen Faciliteit. Zorg dan dat uw openstaande saldo € 0,- is op de datum die in de brief staat.
- Verandert mijn kaartnummer?
Nee, het nummer van uw creditcard verandert niet op het moment dat uw Gespreid Betalen Faciliteit stopt.
Saldo/betalen/aflossen
- Hoe weet ik wat mijn openstaande saldo is?
Log daarvoor in op de vertrouwde online omgeving van uw creditcard.
- Hoe maak ik zelf geld over naar mijn creditcard?
Dat kan op verschillende manieren. Bijvoorbeeld via iDEAL in de vertrouwde online omgeving van uw creditcard of via internetbankieren. Bekijk de mogelijkheden
- Wat als ik mijn openstaande saldo later betaal dan de datums in de brief?
De datums in de brief zijn belangrijk om uw creditcard te behouden. Zo voorkomt u tijdelijke blokkade en sluiting van uw creditcard. Als u liever later betaalt dan de datums in de brief, is dat geen probleem. Maar u blijft wel rente betalen en u kunt uw creditcard niet meer gebruiken voor nieuwe betalingen.
- Hoe kan ik mijn bestedingslimiet verhogen?
Dat kan via de vertrouwde online omgeving van uw creditcard. Let op: dit kan pas als uw Gespreid Betalen Faciliteit is gestopt en u uw hele openstaande saldo heeft betaald. Of we uw bestedingslimiet kunnen verhogen, hangt ook af van uw financiële situatie. Meer informatie
Creditcard stopzetten
- Ik wil geen Gespreid Betalen Faciliteit. Wat kan ik doen?
Uw Gespreid Betalen Faciliteit stopt automatisch op de datum die in de brief staat. Daarvoor hoeft u niets te doen. Wilt u zeker weten dat u geen rente meer betaalt? Controleer dan of u uw hele openstaande saldo heeft betaald. Log daarvoor in op de vertrouwde online omgeving van uw creditcard.
- Ik wil geen creditcard meer. Hoe zeg ik deze op?
Wilt u uw creditcard opzeggen? Dat kan. Bekijk de uitleg.
- Ik ben het niet eens het stopzetten van mijn Gespreid Betalen Faciliteit. Wat kan ik doen?
We begrijpen dat het stopzetten van uw Gespreid Betalen Faciliteit vervelend voor u is. Wij mogen dit doen volgens onze algemene voorwaarden. Lees ook eens dit artikel van de Consumentenbond. Bent u het niet eens met de stopzetting? Dan kunt u hierover een klacht bij ons indienen.
Overige vragen
- Mijn openstaande saldo is al € 0,-. Waarom ontvang ik toch een brief of herinnering?
Deze ontvangt u omdat u mogelijk nog nieuwe uitgaven met uw creditcard kunt doen, waardoor u weer opnieuw een openstaand saldo krijgt. Als u zeker weet dat uw openstaande saldo € 0,- is op de datum die in de brief staat, hoeft u niets te doen. U kunt uw creditcard dan gewoon blijven gebruiken, maar zonder Gespreid Betalen Faciliteit.
- Zonder Gespreid Betalen Faciliteit krijg ik betalingsproblemen. Wat nu?
Het stoppen van de Gespreid Betalen Faciliteit betekent een verandering in uw financiële situatie. Dat begrijpen wij. Verwacht u betalingsproblemen, of heeft u hulp nodig om uw financiën op orde te brengen? Bel dan het nummer achterop uw creditcard of neem contact op met de ICS Servicedesk. We helpen u graag uw mogelijkheden op een rij te zetten.
- Is mijn Gespreid Betalen Faciliteit geregistreerd bij het BKR?
Ja, een Gespreid Betalen Faciliteit is een lening die geregistreerd is bij het Bureau Krediet Registratie (BKR). Op het moment dat u alle rekeningen heeft betaald, en uw Gespreid Betalen Faciliteit is gestopt, laten wij het BKR weten dat u geen Gespreid Betalen Faciliteit meer bij ons heeft. Lees meer over een BKR-registratie op de website van het BKR
- Wat staat er precies in de algemene voorwaarden van ICS?
In het artikel over Ingang, duur en beëindiging van de Overeenkomst staat: Wij blokkeren uw Card als u 75 jaar wordt. U kunt dan geen kredietopnames meer doen. Bekijk de Algemene Voorwaarden
Meer informatie
Staat het antwoord op uw vraag er niet bij? Bel het nummer achter op uw creditcard of neem contact op met de ICS Servicedesk. We helpen u graag.