Uw Doorlopend Krediet stopt
Er is steeds minder vraag naar Doorlopend Krediet. Klanten kiezen vaker voor een lening die voor een bepaalde datum moet worden afgelost. Dat geeft meer zekerheid dan bij een Doorlopend Krediet mogelijk is. Daarnaast vinden we het belangrijk dat onze klanten een lening zien als tijdelijke oplossing. Daarom zijn wij enige tijd geleden gestopt met het aanbieden van Doorlopend Krediet en stoppen wij nu ook uw Doorlopend Krediet.
Heeft u vragen over de stopzetting van uw Doorlopend Krediet? Op deze pagina vindt u meer informatie.
Veelgestelde vragen
- Ik heb ook een creditcard van ICS. Kan ik deze nog blijven gebruiken?
Natuurlijk, u kunt uw creditcard gewoon gebruiken zoals u gewend bent. Wij houden u graag als klant.
- Wat is een Doorlopend Krediet?
Een Doorlopend Krediet is een lening die is geregistreerd bij het Bureau Krediet Registratie (BKR). Een belangrijk kenmerk van deze lening is dat terugbetaalde bedragen, weer kunnen worden opgenomen. Er wordt alleen rente berekend over het bedrag dat is opgenomen.
- Wat is een limiet?
De limiet is het maximale bedrag dat u kunt opnemen van uw Doorlopend Krediet. Na 1 maart 2022 kunt u geen bedragen meer opnemen van uw Doorlopend Krediet.
- Waarover betaal ik vanaf 1 maart 2022 3,5% rente?
U betaalt alleen rente over het deel van uw Doorlopend Krediet dat u heeft opgenomen.
- Hoeveel ga ik terugbetalen?
Vanaf de datum die in de brief staat, betaalt u elke maand 2% van uw limiet terug, met een minimum van € 34,-. Uw limiet wordt gelijk aan het bedrag dat u op 1 maart 2022 van uw Doorlopend Krediet heeft opgenomen, met een minimum van € 250,-.
- Waarom moet ik een percentage van mijn limiet terugbetalen?
Daarmee betaalt u uw Doorlopend Krediet sneller terug en kunnen wij eerder aan het Bureau Krediet Registratie (BKR) laten weten dat u geen Doorlopend Krediet meer heeft. Om terugbetalen voor u makkelijker te maken, verlagen wij de rente op uw limiet naar 3,5%.
- Zonder Doorlopend Krediet krijg ik betalingsproblemen. Wat nu?
Het stoppen van het Doorlopend Krediet kan een verandering in uw financiële situatie betekenen. Dat begrijpen wij. Verwacht u betalingsproblemen, of heeft u hulp nodig om uw financiën op orde te brengen? Bel ons op 020 – 6 600 545. We bespreken graag welke mogelijkheden passen bij uw financiële situatie.
- Voor welk bedrag is mijn Doorlopend Krediet bekend bij het BKR?
Bij het Bureau Krediet Registratie (BKR) is uw Doorlopend Krediet bekend als een lening zo hoog als uw limiet. Het maakt daarvoor niet uit welk deel van uw limiet u heeft opgenomen.
- Krijg ik een vergoeding voor te veel betaalde rente?
Het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) oordeelde in maart 2021 dat ABN AMRO bij de berekening van de variabele rente op doorlopende kredieten de marktrente onvoldoende heeft gevolgd. ABN AMRO en de Consumentenbond hebben afgesproken dat klanten die hierdoor te veel rente hebben betaald, een vergoeding krijgen. ICS is een dochteronderneming van ABN AMRO en valt onder deze regeling. Als u een vergoeding krijgt, ontvangt u hierover in 2022 een brief van ons. Kijk voor meer informatie op Kifid | International Card Services (icscards.nl) en Akkoord compensatieregeling om te hoge rentes ABN AMRO (consumentenbond.nl).
- Kan ik mijn Doorlopend Krediet ook eerder stoppen?
U kunt uw Doorlopend Krediet stoppen als u geen openstaand saldo meer heeft. Neem daarvoor contact met ons op.
Meer informatie
Staat het antwoord op uw vraag er niet bij? Bel ons op 020 – 6 600 545. We helpen u graag.