FAQ Doorlopende Reisverzekering bij uw World Card Platinum
Veelgestelde vragen Doorlopende Reisverzekering
Bij de World Card Platinum creditcard hoort een Doorlopende Reisverzekering. Vanaf 1 september 2024 verandert verzekeraar ABN AMRO Schadeverzekeringen de polisvoorwaarden van deze verzekering. Vanaf die datum gelden de nieuwe polisvoorwaarden.
- Wat zijn de belangrijkste veranderingen in de polisvoorwaarden?
Onderdeel
Oude situatie
Nieuwe situatie
Dekkingsduur
180 dagen achter elkaar.
90 dagen achter elkaar.
Verzekerden en leeftijd
U, uw partner en inwonende kinderen tot 27 jaar en twee meereizende kinderen tot 19 jaar tijdens elke privéreis.
U, uw partner en alle inwonende kinderen zijn verzekerd. Ook uitwonende kinderen voor een voltijdstudie zijn verzekerd. Meereizende kinderen die niet van cardhouder zijn, zijn niet meer verzekerd.
Bagage
Maximale dekking bij verlies, diefstal of beschadiging van alle bagage is € 7.500.
Maximale dekking bij verlies, diefstal of beschadiging van alle bagage is € 3.500.
Uitkering bij blijvende invaliditeit door een ongeval
Maximum verzekerd bedrag bij blijvende invaliditeit is
€ 149.625 (of € 62.500 als u de reis niet of niet volledig met uw Card betaald heeft), bepaling invaliditeit door Gliedertaxe.Maximum verzekerd bedrag bij blijvende invaliditeit door een ongeval is € 100.000, bepaling invaliditeit door AMA-richtlijnen.
Uitkering bij overlijden door een ongeval
Maximum verzekerd bedrag € 15.000.
Maximum verzekerd bedrag € 35.000.
Geneeskundige kosten
Hulpmiddelen verzekerd tot maximaal € 125 per verzekerde per gebeurtenis. Nabehandelingskosten in Nederland na een ongeval tot maximaal € 1.000 per reis.
Hulpmiddelen tegen kostprijs verzekerd. Nabehandelingskosten in Nederland na een ongeval tot maximaal € 1.550 per verzekerde per reis.
Tandheelkundige kosten
Maximaal € 375.
Spoedeisende tandheelkundige kosten tot maximaal € 500. Tandheelkundige kosten na een ongeval in het buitenland tot maximaal
€ 750.Pechhulpverlening
Vergoeding voor vervangend vervoer van maximaal € 75 per dag, maximaal 50 dagen Vergoeding voor extra verblijfskosten maximaal
€ 50 per verzekerde per dag, maximaal 50 dagen.Vergoeding voor vervangend vervoer van maximaal € 150 per dag, maximaal 30 dagen En vergoeding voor extra verblijfskosten maximaal
€ 100 per verzekerde per dag.Rechtshulp
Verzekerd voor rechtshulp in het buitenland, met een maximum dekking van
€ 22.700.Niet meer verzekerd
Dekking in Nederland
De verzekering is binnen Nederland geldig voor privéreizen die van tevoren zijn geboekt met minimaal 1 betaalde overnachting.
Een privéreis in Nederland moet minstens 1 geboekte overnachting hebben.
Onvoorziene kosten
Vergoeding extra kosten door vertraging bij vertrek door stakingen, wegblokkades, natuurgeweld.
Alleen vergoeding extra kosten door vertraging bij vertrek als annulering apart is meeverzekerd.
Aanvullende zakenreis
Aanvullende mogelijkheid
Niet meer mogelijk
Zakenreis
Verzekerd voor de cardhouders die deze dekking nog hadden
Niet meer verzekerd
- Welke polisvoorwaarden zijn van toepassing voor 1 september?
Bestaande klanten kunnen nog tot 1 september 2024 claims indienen volgens de oude polisvoorwaarden.
- Wie is de verzekeraar?
De Doorlopende Reisverzekering bij de World Card Platinum wordt aangeboden door de verzekeraar: ABN AMRO Schadeverzekeringen.
- Waarom wijzigen de polisvoorwaarden?
De polisvoorwaarden zijn door de verzekeraar veranderd. Polisvoorwaarden veranderen om ervoor te zorgen dat de verzekering up-to-date blijft met nieuwe wetten en regels. Ook kunnen veranderingen nodig zijn om beter te passen bij de behoeften van de klant. Soms worden ze aangepast om nieuwe risico's of kosten te dekken die eerder niet waren opgenomen.
- Moet ik iets doen om deze veranderingen te accepteren?
Nee, de nieuwe polisvoorwaarden worden door de verzekeraar bepaald en gaan automatisch in.
- Waar kan ik de nieuwe polisvoorwaarden vinden?
Bekijk de nieuwe polisvoorwaarden.
- Waar kan ik claims indienen?
Bel voor uw claim naar de ICS Servicedesk via telefoonnummer 020 - 66 00 616 om een claimformulier aan te vragen. Dit nummer is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 17.00.
- Kan ik ook rechtstreeks contact opnemen met de verzekeringsmaatschappij voor vragen?
Nee, voor vragen kunt u bellen naar de ICS Servicedesk via telefoonnummer 020 - 66 00 616.
- Worden lopende claims beïnvloed door deze aanpassingen?
Nee, lopende claims die al zijn ingediend worden niet beïnvloed door de aanpassingen.
- Verandert hierdoor het indienen van claims of het ontvangen van uitkeringen?
Nee, er verandert niets.
- Zijn er ook wijzigingen in mijn Aankoopverzekering?
Nee, er verandert niets aan uw Aankoopverzekering.
- Wat als ik het niet eens ben met de nieuwe polisvoorwaarden?
De nieuwe polisvoorwaarden worden door de verzekeraar bepaald. Indien u het niet eens bent met de aanpassingen dan kunt u overstappen op een van onze andere creditcards. Of uw World Card Platinum opzeggen.
Opzeggen doet u door in te loggen op Mijn ICS. Ga vervolgens naar 'Gegevens en Instellingen' en kies in het menu voor 'Card(s) opzeggen'. Of neem contact op met onze Servicedesk via 020 - 66 00 616. U bereikt ons op maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 20.00 uur op zaterdag van 08.30 tot 17.30 uur. Houd er rekening mee dat de opzegtermijn 1 maand is.
Zegt u uw Hoofd Card op? Dan vervalt ook automatisch de eventueel aan de World Card Platinum gekoppelde Extra Card(s). Na de opzegtermijn krijgt u een deel van uw Card-bijdrage terug.