Vaststellen identiteit: zo regelt u het

Voordat u uw ANWB Creditcard kunt gebruiken, stellen wij eerst uw identiteit vast. Dat vinden we niet alleen zelf belangrijk, we zijn het ook wettelijk verplicht. Daarom ontvangen wij graag van de Hoofd Card-houder een bewijs dat de bankrekening die u heeft opgegeven (ook) op de opgegeven naam staat.

Pas als wij dit bewijs hebben ontvangen, kunt u de ANWB Creditcard deblokkeren en gebruiken.

Heeft u een prepaid Card aangevraagd? Kijk dan onderaan deze pagina.

Een betaling doen vanaf uw bankrekening is het makkelijkst

De makkelijkste manier om uw identiteit vast te stellen, is een betaling doen vanaf een bankrekening die op dezelfde naam en hetzelfde adres staat als uw ANWB Creditcard.

  1. Een bedrag van € 0,01 is genoeg.
  2. Maak het bedrag over naar bankrekeningnummer: NL75 ABNA 0844 9970 56.
  3. Ten name van: International Card Services in Diemen.
  4. Zet in de omschrijving alleen uw klantnummer. Dit nummer staat in onze brieven aan u en Mijn Card Online.
  5. Daarna kunt u meestal binnen 5 werkdagen de ANWB Creditcard deblokkeren en gebruiken.

Als uw bankrekening een en/of rekening is

Het kan zijn dat uw bankgegevens niet overeenkomen omdat het rekeningnummer van een en/of rekening is. Stuur ons dan, nadat u bovenstaande betaling heeft gedaan, een scan of kopie van de voorkant van de bankpas van de Hoofd ANWB Creditcardhouder. Wilt u dit zo snel mogelijk doen? Dank u!

Bankrekeningnummer staat op bedrijfsnaam of -adres

Wilt u gaan betalen van een bankrekening die op een bedrijfsnaam of bedrijfsadres staat? Ook dan kunt u het beste een betaling doen: in uw geval vanaf een Nederlandse bankrekening die wel op naam en adres van de Hoofd ANWB Creditcardhouder staat. Een bedrag van € 0,01 is voldoende.

Ook deze betaling kunt u doen op bankrekeningnummer NL75 ABNA 0844 9970 56 ten name van International Card Services in Diemen. Vermeld als omschrijving alléén uw referentienummer. Nadat u deze betaling heeft gedaan, kunt u ons voortaan betalen vanaf een bankrekening naar eigen keuze.

U heeft een prepaid Card aangevraagd

Nadat wij uw aanvraag hebben ontvangen, ontvangt u van ons een verzoek voor online identificatie.

U vult het referentienummer uit de e-mail en uw geboortedatum in op de identificatiepagina. Vervolgens betaalt u 1 cent met iDEAL. U heeft hier na uw aanvraag 3 dagen de tijd voor. Wij controleren dan de identiteit bij uw bank. Na een succesvolle identificatie nemen wij uw aanvraag in behandeling.

Start nu met identificeren

Lukt de identificatie niet?

Als het bankrekeningnummer dat u gebruikt bij de identificatie niet overeen komt met het bankrekeningnummer dat u heeft ingevuld in uw aanvraag, moeten we uw aanvraag afwijzen. U kunt dan een nieuwe aanvraag doen.

Als de naam die bij uw bank is niet exact overeenkomt met de naam die u bij uw aanvraag heeft ingevuld, krijgt u bericht van ons. In veel gevallen zullen we u dan om extra documentatie vragen.

Neem contact met ons op

  • Telefonisch

    Het telefoonnummer vindt u op de contactpagina. Bereikbaar 24/7.

  • Contactformulier

    Stuur een e-mail via het contactformulier in Mijn Card Online.

  • Postadres

    Postbus 23225, 1100 DS Diemen