ICS maakt gebruik van cookies.
ICS gebruikt cookies. Deze cookies worden gebruikt om de website te analyseren, te verbeteren en om advertenties voor u relevant te houden. U geeft aan, door gebruik te blijven maken van deze website of door hiernaast op ‘Accepteren’ te klikken, akkoord te zijn met het gebruik van cookies op de websites van ICS. Meer weten over deze cookies, klik hiernaast op ‘Meer informatie’. Wilt u niet alle soorten cookies toestaan, klik dan op ‘Cookie instellingen aanpassen’.

ICS in NRC Handelsblad

4 november 2016

Vandaag verschijnt in NRC Handelsblad en NRC Next een interview met Gijs Wildeboer, de Algemeen Directeur van ICS. Hij vertelt hierin over onze strategie. ICS is actief in een snel veranderende omgeving. Die veranderingen hebben betrekking op de verwachtingen die u als klant van ons heeft, onder andere op het gebied van technologische ontwikkelingen en regelgeving.

Wij vinden het belangrijk dat onze strategie aansluit bij deze veranderingen. Alleen dan kunnen we onze klanten optimaal blijven bedienen en de 8 die wij krijgen voor klanttevredenheid blijven waarmaken. Daarom hebben we onze organisatie recent met een blik op de toekomst tegen het licht gehouden. We zijn daarbij ook een aantal tekortkomingen in onze dienstverlening tegengekomen waarover Gijs Wildeboer ook vertelt in het interview.

Het gaat om tekortkomingen in onze systemen en manier van werken voor het verlenen van krediet aan consumenten. Een deel van onze klanten heeft daardoor teveel krediet gekregen. Wij betreuren dat dit is gebeurd en zijn nu aan het bekijken om welke klanten het precies gaat. Dat proces hopen we zo snel mogelijk af te ronden, maar we geven de voorkeur aan zorgvuldigheid boven snelheid. Ondertussen hebben we maatregelen genomen om te voorkomen dat dit opnieuw zou kunnen gebeuren.

Klanten die het betreft zullen door ons geïnformeerd en vergoed worden. Zodra we daar aan beginnen, zullen we dit ook melden op de website.