Veelgestelde vragen over de ICS GO Card
De ICS GO Card
- Wat is de ICS GO Card?
De ICS GO Card is een nieuwe creditcard voor iedereen die 18 jaar of ouder is, een IBAN heeft, woonachtig is in Nederland en geen betalingsachterstand heeft op een ander product van ICS. De Card geeft je controle over je uitgaven, je stort namelijk eerst geld op de ICS GO Card voordat je hem kan gebruiken.
De Card heeft geen inkomenseis en wij doen geen BKR toetsing waardoor hij een goed alternatief kan zijn als je netto-inkomen lager is dan € 1.150,- of als je een negatieve BKR-registratie hebt.
Met de ICS GO Card kan je gebruik maken van alle voordelen van een creditcard, zoals; veilig en gemakkelijk online winkelen, hotelovernachtingen boeken en een auto huren in het buitenland of in Nederland. Ook krijg je aflevergarantie, een aankoopverzekering en de mogelijkheid tot betwisting. De ICS GO Card biedt klanten een wereldwijd en veilig betaalgemak.
- Is de ICS GO Card hetzelfde als de Prepaid Card*?
De ICS GO Card is een creditcard zonder bestedingslimiet. Deze Card kun je gebruiken voor het huren van een auto en het boeken van een hotelreservering. Zorg wel voor voldoende saldo op jouw Card. Met de Prepaid Card kan dit niet. *Sinds 2018 is het niet meer mogelijk om de Prepaid Card aan te vragen.
- Kom ik in aanmerking voor een ICS GO Card?
De ICS GO Card is voor iedereen die 18 jaar of ouder is, een IBAN heeft, woonachtig is in Nederland en geen betalingsachterstand heeft op een ander product van ICS.
De Card heeft geen inkomenseis en wij doen geen BKR toetsing waardoor hij een goed alternatief kan zijn als je netto-inkomen lager is dan € 1.150,- of als je een negatieve BKR-registratie hebt.
ICS GO Card & aanvragen
- Welke aanvullende informatie kan er nog opgevraagd worden om mijn aanvraag goed te keuren?
Het kan zijn dat het aanvraagformulier online niet volledig is ingevuld, dan nemen wij contact met je op voor meer informatie.
- Wanneer kan ik mijn ICS GO Card thuis verwachten?
Je ontvangt de ICS GO Card binnen 3 tot 5 werkdagen. Onder de voorwaarden dat wij de benodigde informatie hebben ontvangen, de online identificatie succesvol is afgerond en je de Cardbijdrage hebt betaald.
- Ik heb al een reguliere creditcard van ICS? Kan ik een ICS GO Card aanvragen?
Ja dat kan! Je kan een ICS GO Card aanvragen mits je geen betalingsachterstand hebt bij andere ICS-producten.
- Kan ik een ICS GO Card aan mijn online creditcard account koppelen?
Heb je een creditcard account van een ANWB of ABN AMRO Card? Dan kan je de ICS GO Card niet aan het account koppelen. Je kan met je ICS GO Card wel gebruik maken van Mijn ICS. Heb je een World Card dan kan je de ICS GO Card koppelen aan het account dat je al hebt. Met Mijn ICS regel je al je Card-zaken makkelijk online. 24 uur per dag, 7 dagen per week.
- Kan ik meerdere ICS GO Cards (tegelijkertijd) aanvragen?
Nee, dat is niet mogelijk. Je kan één Card voor jezelf aanvragen. Is er iemand die ook een ICS GO Card wil hebben, dan kan die persoon zelf een Card aanvragen.
- Kan ik een Extra Card aanvragen?
Nee, dat is niet mogelijk. Is er iemand die ook een ICS GO Card wil hebben, dan kan die persoon zelf een Card aanvragen.
- Ik krijg een bericht dat mijn identificatie niet is gelukt, kan ik een nieuwe aanvraag doen?
Ja, je kan dan opnieuw de ICS GO Card aanvragen. We raden je aan om (indien mogelijk) een ander identiteitsbewijs te gebruiken. Zoals bijvoorbeeld je rijbewijs, identiteitskaart of paspoort.
- Ik was te laat met identificeren, kan ik een nieuwe aanvraag doen?
Ja, je kan dan gewoon een nieuwe aanvraag doen!
- Wanneer kan ik mijn ICS GO Card thuis verwachten?
Je ontvangt de ICS GO Card binnen 3 tot 5 werkdagen. Onder de voorwaarden dat wij de benodigde informatie hebben ontvangen, de online identificatie succesvol is afgerond en je de Cardbijdrage hebt betaald.
- Zijn al mijn aankopen verzekerd met mijn ICS GO Card?
Vrijwel al je aankopen zijn 180 dagen verzekerd met de ICS GO Card. Er zijn producten die niet onder deze verzekering vallen.
Kijk voor meer informatie: Algemene voorwaarden.
- Kan ik een Verlengde Aankoopverzekering afsluiten op de Go Card?
Nee, dat kan helaas niet. Bij ICS GO Card heb je alleen de standaard Aankoopverzekering.
ICS GO Card & kosten
- Wat zijn de kosten van de ICS GO Card?
Je betaalt een eenmalige Cardbijdrage à € 65,-. De Card is 3 jaar geldig. De Cardbijdrage moet je vooraf betalen, tijdens het aanvraagproces. Hiervoor ontvang je een e-mail voor met iDEAL betaallink.
- Waarom moet ik de Cardbijdrage vooraf betalen?
Door de Cardbijdrage vooraf te betalen is een jaarlijkse bijdrage niet meer nodig. Het is zoals iets kopen in de winkel: direct betalen en er de komende jaren plezier van hebben! De ICS GO Card is 3 jaar geldig.
- Wat zijn de overige kosten van de ICS GO Card?
Bekijk je deze pagina met je mobiel? Dan zijn de afbeeldingen beter leesbaar als je de mobiel op zijn kant draait.
- Waarom betaal ik een bijdrage om geld op de card te storten?
We vragen een bijdrage per storting om de kosten te dekken die transacties met zich meebrengen.
ICS GO Card & gebruik
- Krijg ik geld terug als ik eerder opzeg?
Nee, je krijgt geen geld terug. Je betaalt bij aanvraag een eenmalige Cardbijdrage. Bovendien hoef je de je de Card niet op te zeggen. Na 3 jaar verloopt de geldigheid van de Card automatisch. Het saldo dat nog op je Card staat kun je terugboeken op je privé rekening.
- Wat is het maximale bedrag dat op de ICS GO Card kan staan?
Het maximale bedrag dat op de Card kan staan is € 10.000,-
- Waarom zijn offline transacties met de ICS GO Card niet mogelijk?
Een offline transactie is een transactie zonder autorisatie. Zoals bijvoorbeeld aan boord van een vliegtuig. Autorisatie gebeurt in deze gevallen achteraf. De kans op een negatief saldo is dan te groot met het risico dat je grip op je uitgaven verliest, wat nu juist zo fijn is aan de ICS GO Card! Gelukkig zijn de meeste terminals tegenwoordig aangesloten op het internet.
- Ik heb een ICS GO Card aangevraagd wanneer krijg ik bericht?
Na het aanvragen van de ICS GO Card ontvang je een e-mail met een link voor online identificatie. Dit is nodig zodat wij weten dat jij het bent die de Card aanvraagt. Nadat de online identificatie succesvol is afgerond ontvang je een nieuwe e-mail van ons. In deze mail verzoeken wij je de eenmalige Cardbijdrage te betalen. Wanneer dit succesvol is afgerond gaan wij voor jou aan de slag. Het kan zijn dat wij nog contact met je opnemen per e-mail voor aanvullende informatie. Hebben wij alle informatie, dan ontvang je binnen 3 tot 5 werkdagen jouw ICS GO Card via de post.
- Hoe kan ik mijn Cardbijdrage voor de ICS GO Card betalen?
Je ontvang per e-mail een iDEAL betaallink. Deze link is voor 4 dagen geldig.
- Hoe kan ik geld terug boeken naar mijn privé bankrekeningnummer?
Dat kan via Mijn ICS. Let op! Het bedrag dat je overboekt, wordt dubbel gereserveerd op je saldo. Deze dubbele reservering vervalt de volgende dag in de nachtverwerking. Op jouw rekeningoverzicht vind je dan alleen het daadwerkelijk overgeboekte bedrag terug.
- Hoe wijzig ik mijn privé bankrekeningnummer en overige gegevens?
Dat kan via Mijn ICS.
- Wat zijn de transactiekosten voor overboeken van en naar de ICS GO Card?
De transactiekosten van en naar de ICS GO Card bedragen € 1,-
- Kan ik een abonnement betalen met de ICS GO Card (bv Amazon Prime, Apple, Netflix)?
Ja, dat kan! Veel kijkplezier!
- Kan ik bij alle winkels betalen met mijn ICS GO Card?
Overal waar VISA wordt geaccepteerd als betaalmiddel kan jij met je ICS GO Card terecht.
- Kan ik een autohuren met de ICS GO Card?
Ja dat kan! Houd er wel rekening mee dat je voldoende saldo op je Card hebt staan voor mogelijke reserveringen (zoals de borg bij het huren van een auto).
- Kan ik betalen met Apple Pay en Google Pay?
Nee, dat is niet mogelijk.
ICS GO Card & een negatief saldo
- Ik heb een negatief saldo, wat nu?
Stort via Mijn ICS geld op je Card zodat je weer een positief saldo hebt.
Heb je een negatief saldo dan wordt je Card geblokkeerd. Betaal je binnen 90 dagen de achterstand, dan wordt de blokkade opgeheven en kun je de Card weer gebruiken. Heb je na 90 dagen nog een negatief saldo? Dan zal de Card worden gesloten.
Meer informatie over negatief saldo: Algemene Voorwaarden.
- Krijg ik een rekeningoverzicht van mijn ICS GO Card?
Ja. Deze vind je online in de ICS Creditcard app en op de portal in Mijn ICS. Wil je de rekeningoverzichten per post ontvangen? Dat kost 1,50 per rekeningoverzicht.
- Ik heb een betalingsachterstand, wat nu?
Lukt het je niet om tijdig je betalingsachterstand te betalen? Dan kun je een betalingsregeling aanvragen.
- Mijn Card is gestolen/ Ik ben mijn Card verloren, wat moet ik doen?
Bel 020 - 6 600 611 om jouw Card te blokkeren. Dit nummer is 24 uur per dag bereikbaar. Doe direct aangifte bij de politie.
- Ik heb een negatief saldo, wat moet ik weten?
- Heb je een negatief saldo en betaal je deze binnen 90 dagen terug? Dan wordt de blokkade verwijderd en kun je de Card weer gebruiken.
- Heb je na 30 dagen een negatief saldo? Dan zal wettelijke rente worden berekend. Betaal je de achterstand alsnog binnen 60 dagen terug, dan zal deze wettelijke rente niet in rekening worden gebracht.
- Heb je na 90 dagen nog een negatief saldo? Dan zal de Card worden gesloten.
- Heb je na 95 dagen nog een negatief saldo? Dan wordt de Wettelijke Incasso Kosten in rekening gebracht.
- Heb je na 120 dagen nog een negatiefsaldo? Dan kan je een negatieve BKR registratie krijgen.
- Heb je een betalingsachterstand van € 500, of meer? Dan nemen wij telefonisch contact met je op om een betalingsafspraak te maken.
- Ik heb een negatief saldo en wil een betalingsregeling, hoe regel ik dit?
We begrijpen dat het nodig kan zijn om een betalingsregeling te maken. Een betalingsregeling heeft bepaalde voorwaarden waar je aan moet voldoen:
- Lukt het je niet om tijdig openstaande rekeningen te betalen dan kun je een betalingsregeling aanvragen.
- Je kunt een betalingsregeling aanvragen tot 90 dagen vanaf de eerste dag van het negatief saldo. De Card wordt geblokkeerd tot er geen negatief saldo meer is.
- Na 90 dagen negatief saldo kan je ook een betalingsregeling aanvragen, alleen wordt je Card niet gedeblokkeerd wanneer de betalingsachterstand is betaald.
ICS GO Card & verlenging en eindigen
- Hoelang is mijn Card geldig?
De Card is 3 jaar geldig. En gaat in op de dag van het betalen van de Cardbijdrage. Hierover ontvang je een e-mail van ons.
Let op! Op de achterkant van de Card staat een ‘Valid thru’ datum. Deze datum is niet altijd juist. Dit kan te maken hebben met de verwerkingstijd tussen betaling van de Cardbijdrage en het aanmaken van jouw Card. Voor de juiste geldigheidsduur van jouw Card verwijzen wij je naar de e-mail.
- Waar kan ik de einddatum van mijn Card vinden?
In de e-mail die je hebt ontvangen na het succesvol betalen van de Cardbijdrage, staat tot wanneer jouw ICS GO Card geldig is. In totaal is dit 3 jaar. Wanneer jouw Card bijna verloopt sturen wij je een herinnering. Je hebt dan voldoende tijd om een nieuwe Card aan te vragen. Want wanneer de Card is verlopen ontvang je niet automatisch een nieuwe.
Let op! Op de achterkant van de Card staat een ‘Valid thru’ datum. Deze datum is niet altijd juist. Dit kan te maken hebben met de verwerkingstijd tussen betaling van de Cardbijdrage en het aanmaken van jouw Card. Voor de juiste geldigheidsduur van jouw Card verwijzen wij je naar de e-mail.
- Kan ik mijn Card verlengen?
Nee, dat is niet mogelijk. De ICS GO Card is 3 jaar geldig. Daarna kun je wel weer een nieuwe Card aanvragen. Je aanvraag wordt dan opnieuw door ons beoordeeld.
- Hoe kan ik mijn Card opzeggen?
Het opzeggen van de ICS GO Card is niet nodig. Deze Card heeft namelijk een geldigheid van 3 jaar. Na deze 3 jaar verloopt de Card automatisch en is hij niet meer bruikbaar.
- Wanneer kan ik de Cardbijdrage terugkrijgen?
De Cardbijdrage terugkrijgen kan alleen wanneer je de ICS GO Card binnen 14 dagen (na ingangsdatum van aanschaffing Card) opzegt. Dan storten wij je Cardbijdrage terug op jouw privé bankrekening. Heb je een negatief saldo? Dan vragen wij je dit aan ons terug te betalen.
- Kan ik ook een reguliere creditcard aanvragen?
Je kan een reguliere creditcard aanvragen mits je voldoet aan de voorwaarden.
- Behoud ik mijn kaartnummer wanneer ik overstap naar een andere creditcard na de 3 jaar?
Nee, je ontvangt dan een nieuw kaartnummer.
- Wat gebeurt er met mijn saldo na het verlopen van de kaart?
Eventueel overgebleven saldo kun je terugstorten op jouw privé bankrekening.